افتتاح ۱۱۶ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاوزی آذربایجان غربی گفت: ۱۱۶ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاوزی آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته جهاد کشاوزی در آذربایجان غربی ضمن اشاره به تاریخچه‌ای خدمات جهاد سازندگی در دو دهه نخست انقلاب و نحوه ادغامان با وزارت کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی به فرمان امام تأسیس شد و منشأ بسیاری از خدمات برای اقشار محروم جامعه به ویژه روستائیان بود.

وی افزود: به فرمود: ه امام خمینی (ره) کشاورزی محور استقلال کشور باید باشد بنابراین سیاست‌های کلان در جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر بر این اصل استوار شده است.

کریم زاده گفت: در اول انقلاب میزان تولید محصولات کشاورزی در ایران حدوداً ۲۷ میلیون تن بود که این رقم هم اکنون به ۱۱۵ میلیون تن رسیده در حالی که اراضی کشاورزی به لحاظ وسعت پیشرفت نداشته است.

وی اظهار کرد: در سالهای اول انقلاب متوسط تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی ۱. ۳ میلیون تن بود که اکنون این رقم به ۶. ۳ میلیون تن افزایش داشته است که علاوه بر تأمین مایحتاج جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان به سایر نقاط کشور و خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی آذربایجان غربی گفت: امسال در هفته جهاد کشاورزی علاه بر دیدار با خانواده شهدا و حضور در مزار این این عزیزان و سخنرانی در نماز جمعه سلسله دیدارهای مدیران بخش کشاورزی با مردم در شهرستانهای ۱۷ گانه استان انجام می‌شود.

کریم‌زاده افزود: امسال در هفته جهاد کشاورزی ۱۱۶ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷ هزار و ۵۷۰ نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که مهمترین برنامه از این افتتاح‌ها با حضور استاندار آذربایجان غربی به اجرا در می‌آید.



منبع: تسنیم

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.