راهكار پرسپوليس براى حل پرونده شكايت گولچ

باشگاه پرسپوليس با شكايت گولچ بازيكن سابق خود به فيفا با دردسر جديدى مواجه شده است.

راهكار پرسپوليس براى حل پرونده شكايت گولچبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشى باشگاه خبرنگاران؛ سرخپوشان پايتخت پرونده هاى حقوقى زيادى در فيفا دارند و شكايت گولچ بازيكن خارجى سابق هم به پرونده هاى قطور آنها در فيفا اضافه شد. 

گولچ مدافع 2 رگه استراليايى و كروات در حالى از پرسپوليس شكايت كرد كه حتى يک بار هم در ليست ١٨ نفره پرسپوليس قرار نگرفت. همچنين سرخپوشان پايتخت قصد داشتند از اين بازيكن به علت فسخ قرارداد يک طرفه اش شكايت كنند اما گولچ از پرسپوليس به فيفا شكايت كرده و حكم كميته انضباطى فيفا هم عليه پرسپوليس صادر شده است. 

نكته قابل توجه اين است كه باشگاه پرسپوليس در حالى در پرونده گولچ محكوم به پرداخت ٣٢٣ هزار دلار یعنی حدود يک ميليارد و ٢٠٠ ميليون تومان شده است كه اين باشگاه بعد از ترک گولچ به كميته انضباطى فدراسيون فوتبال شكايت كرده بود و اقدامش در اين موضوع درست نبوده است. 

طبق اعلام روزبه وثوق احمدى اقدام باشگاه پرسپوليس بابت شكايت اين باشگاه از گولچ به كميته انضباطى فدراسيون فوتبال درست نبوده است و سرخپوشان پايتخت بايد به فيفا شكايت مى كردند. 

به هر حال باشگاه پرسپوليس ظرف ٣٠ روز فرصت پرداخت مطالبات گولچ را دارد و يا اعتراضش را تقديم دادگاه عالى ورزش كند و منتظر رأى كميته انضباطى فدراسيون فوتبال نباشد. 

مسئولان باشگاه پرسپوليس چندين مرتبه اعلام كردند نگرانى بابت پرونده گولچ وجود ندارد چرا كه اين بازيكن يک طرفه فسخ قرارداد كرده و بدون اجازه باشگاه اقدام به ترک ايران كرده است. 

البته شايد مسئولان پرسپوليس نمى دانند كه زمانى بازيكن خارجى مطالباتش ٣ ماه عقب بيافتد امكان فسخ قراردادش را در اختیار دارد. 

اقدامى كه گولچ انجام داد و بعد از اينكه مطالباتش پرداخت نشد به فيفا شكايت كرد و اين نهاد اجرايى هم حكم به سود بازيكن دورگه داد. 

موضوع زمانى جالب مى شود كه پرسپوليس از گولچ به كميته انضباطى فدراسيون فوتبال شكايت مى كند و بعد از مدتى كميته انضباطى اين پرونده را رد كرده و خود را مرجع رسيدگى به اين پرونده نمى داند. 

البته پرسپوليسى ها راهكار رسيدگى به اين پرونده را پيدا كرده و قرار است اين پرونده را به دادگاه عالى ورزش ببرند تا رأى نهايى در اين دادگاه صادر شود. 

ابهاماتى هم در رقم قرارداد گولچ وجود دارد. در حالى كه رقم قرارداد گولچ در سازمان ليگ ٦٦٠ ميليون تومان ثبت شده است اما فيفا باشگاه پرسپوليس را به پرداخت ٣٢٣ هزار دلار محكوم كرده است ، آن هم در شرايطى كه گولچ مبلغى را به عنوان پيش قرارداد دريافت كرده است. به هر حال مسئولان پرسپوليس باید پاسخگوی تناقض در رقم قرارداد گولچ باشند.

گفته مى شود احتمال دارد باشگاه پرسپوليس به خاطر پرونده شكايت گولچ با محروميت نقل و انتقالاتى مواجه شوند اما اين موضوع از سوى مسئولان پرسپوليس تكذيب شد. 

على جمشيدى در باره اين مطلب بيان كرد: ما منتظر رأى كميته استيناف در مورد پرونده گولچ هستيم تا رأى اين كميته را به دادگاه عالى ورزش ارسال كنيم. 

وى در ادامه عنوان كرد: نگرانى بابت مهلت قانونى براى پرداخت طلب گولچ وجود ندارد چرا كه دادگاه عالى ورزش(cas) مرجع رسيدگى مجدد اين پرونده است و براى تجديد نظر خواهى پرونده كولچ به اين دادگاه شكايت مى كنيم. 

جمشيدى تصريح كرد: ما از فيفا جزئيات پرونده گولچ را خواستيم تا دفاعيات حقوقى خود را به دادگاه عالى ورزش ارسال كنيم. 

معاون حقوقى باشگاه پرسپوليس در پايان خاطر نشان كرد: نگرانى بابت پرونده گولچ وجود ندارد چرا كه ما مدارک محكمه پسندى به دادگاه عالى ورزش ارسال مى كنيم تا مشكلى براى باشگاه به وجود نيايد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
چرا بازی پرسپولیس پخش زنده نیست
آخرین اخبار