مشهد؛

انعقاد ۳۰ قرارداد ساخت نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از انعقاد ۳۰ قرارداد ساخت نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک با ظرفیت تولید ۲۱۵ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،مسعود مهدی زاده مقدم گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با حمایت از سرمایه گذاران به شرکت‌های استانی ابلاغ کرده که براساس دستورالعمل زمین رایگان در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد که بر این اساس به ازای هر مگاوات ظرفیت برق تولیدی ۱۰۰ متر مربع و تا سقف ۲۰۰۰ مترمربع بصورت رایگان، زمین در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

وی افزود: از تعداد ۳۰ قرارداد، ۴ نیروگاه در شهرکهای صنعتی چناران، گناباد، سبزوار و ماشین سازی در مرحله بهره‌برداری است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: همچنین عملیات اجرایی ساخت ۱۳ نیروگاه مقیاس کوچک با پیشرفت‌های فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در شهرکهای صنعتی در حال اجراست و تا پایان سال جاری برخی از آن‌ها به بهره برداری می‌رسند.

مهدی زاده مقدم افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما تامین برق پایدار در شهرکهای صنعتی است و در همین راستا حمایت از ساخت نیروگاههای برق مقیاس کوچک در دستور کار است تا صنعتگران برای تامین برق مورد نیاز دغدغه‌ای نداشته باشند.


وی در خصوص حمایت وزارت نیرو از سرمایه گذاران، گفت: وزارت نیرو برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران بخشی از برق تولیدی را پیش خرید می‌کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برق تولیدی نیروگاه‌ها خواهد توانست زمینه مناسبی را برای تامین برق پایدار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم و از کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و هزینه‌های اضافی اجرای خطوط انتقال برق جلوگیری کند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.