ساری؛

لزوم سرمایه گذاری های کلان برای توسعه کشاورزی مازندران

استاندار مازندران بر لزوم سرمایه گذاری های کلان برای توسعه کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربيع فلاح جلودار در ديدار با رئيس و مدیران سازمان جهاد كشاورزی مازندران با بيان اينكه اگر به بحث منابع آبی و تجهيز و نوسازی در كشاورزی مازندران توجه شود شاهد افزايش توليد در مزارع استان هستيم، گفت: اگر حمایت هایی که در رسیدن به خودكفايی در گندم انجام شد در زراعت برنج اتفاق بيفتد نيازی به واردات برنج نخواهد بود.

وی افزود: با حمايت هايی كه از زراعت برنج صورت گرفت بازار تنظيم شد و شاهد رضايتمندی كشاورزان از توليد اين محصول هستيم و امكان 3 بار كشت در زراعت برنج نیز وجود دارد که اين امر نيازمند آماده سازی زيرساخت ها است.

استاندار مازندران با بيان اينكه در پرورش رتون بايد مديريت بيشتری انجام شود تا درآمد اقتصادی كشاورزان بهبود يابد، گفت: بايد به اقتصاد كشاورزان توجه بيشتری شود و جهت گيری های مسؤولان مربوطه بايد به اين سمت و سو باشد.

ربيع فلاح جلودار افزود: توسعه دانه های روغنی بايد با جديت بيشتری دنبال شود و حمايت های لازم در اين بخش بيشتر باشد.

وی با اشاره به اينكه بايد طرح های مناسبی برای تجيهز و نوسازی شاليزارهای ارايه شود تا بتوان بودجه را تامين كرد و به سرعت دنبال شود، گفت: در اراضی شيبدار تنها به دنبال ايجاد باغ نباشيم بلكه به كشت گل محمدی و زراعت چوب به صورت ديم توجه شود.

وی افزود: زراعت چوب فرصت مناسبي براي بهره برداري بهتر از اراضي شيبدار است كه درامد اقتصادي بهره برداران را افزايش خواهد داد.

استاندار مازندران گفت: نوسازی شاليكوبی ها يكی از كارهايی است كه عقب ماندگی دارد و مغفول مانده است و بايد از محل اعتبارات صندوق توسعه نسبت به نوسازی شاليكوبی ها اقدام كرد و اعتبارات آن را در اين بخش فراهم كرد.

ربيع فلاح جلودار افزود: در برنامه ششم توسعه پيش‌بيني شده 300 واحد شاليكوبي بهسازي و نوسازي شود.

وی گفت: از فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزی برای افزايش بهره وری استفاده شود تا هم نيروی كار و هم توليد افزايش يابد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار