ساری؛

برپایی کارگاه آموزشی تئاتر شورایی در قائم شهر

شیوه جدید تئاتری، بصورت کارگاهی در مجتمع فرهنگی و هنری حر قائم شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قائم شهر اعلام کرد کارگاه آموزشی تئاتر شورایی با حضور رجب علی فلاح هنرمند پیشکسوت تئاتر و یونیمای مازندران در مجتمع فرهنگی و هنری حر برگزار شد.

رجب علی فلاح سر پرست گروه تئاتر سایه و هنرمند با سابقه تئاتر شهرستان قائم شهر گفت: پس از گذراندن دوره کوتاه آموزشی در استان اصفهان با حضور لوکاس هندریک اوپ دبیک،استاد هلندی (و یکی از همکاران آگوستو بوال ،بنیانگذار تئاتر شورایی در جهان، تصمیم گرفت این شیوه جدید تئاتری را بصورت کارگاهی برای عموم علاقمندان در قائم شهر برگزار کند و این هنر مردمی را به مردم انتقال دهد.

وی افزود: تئاتر قانون گذاری (شورائی) به عنوان وسیله ای است که شهروندان معمولی مسائل شان را از طریق آن به گوش مسئولان می رسانند و مانند یک شورای تئاتری در آن با هم بحث و گفتگو می کنند و سرانجام در قالب لایحه ای میتوانند به عنوان طرح پیشنهادی به نمایندگان و مسئولان شهری ابلاغ کنند.

مربی کارگاه آموزشی تئاتر شورایی قائم شهر ضمن پرداختن به ماهیت و فلسفه تئاتر شورایی که به تئاتر خانواده و تئاتر کارخانه نیز نامیده می شود گفت:اجرای این تئاتر با هدف بالا بردن سطح راندمان کار و تولید،تسکین آلام و کاهش استرس مردم در حوادث غیر مترقبه مانند جنگ،زلزله و به بمنظور عبور از بحران این حوادث غیر منتظره و رسیدن به آرامش کاربرد بسزایی دارد .

فلاح افزود: آگوستو بوال، پژوهشگر، نمایشنامه نویس، کارگردان ونظریه پرداز برزیلی به ویژه به خاطر ابداع نظام های تئاتری جدید،از جمله تئاتر رنگین کمان آرزوها وتئاتر قانون گذاری، دربسیاری از نقاط جهان معروف است.

وی گفت: همه علاقمندان به این هنر بدیع و نو دعوت می توانند جهت حضور در این کارگاه آموزشی رایگان، هرهفته شنبه ها و چهارشنبه ها از ساعت ١٧تا ١٩با به همراه داشتن کپی کارت ملی، کپی شناسنامه، آدرس محل سکونت و به همراه داشتن لباس های تمرین مناسب، در مجتمع فرهنگی و هنری حر (مجتمع سینمایی حر) و اقع در قائم شهر،کوچکسرا،٣٠٠متر بعد از زیرگذر نام نویسی کنند.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار