همدان؛

همدان، میزبان استادان تعزیه خوانی کشور می شود

رئیس اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی مجلس شهادت امام حسین(ع) با حضور استادان تعزیه کشور خبر داد.

همدان، میزبان استادان تعزیه خوانی کشور می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام سید علی حسینی گفت: این مراسم روز جمعه 26 خردادماه مصادف با 21 ماه رمضان در آستان مقدس امامزاده محسن(ع) (امامزاده کوه) همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: یاد و خاطره شهدای کربلا مشعل فروزان قیام بر ضد ظلم و ستم را در خلال سالیان متمادی برافراشته نگاه داشته و پیام عاشورا را از این طریق همه ساله در تاریخ تداوم بخشیده است.

وی ادامه داد: سیاه پوش شدن مردم، نوحه سرایی، اطعام عزاداران حسینی و برپایی مراسم تعزیه خوانی و روضه خوانی در هیات ها ،  تکایا و حسینیه های شهرها و روستاهای ایران، نمونه هایی از آداب و سنن مسلمانان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان  بیان کرد: این واقعه عظیم تاریخی در اسلام، فصلی درخشان در عقاید مذهبی ایرانیان که به ائمه اطهار و آل الله علاقه مند هستند  ایجاد می کند  و سرآغازی برای برپایی تعزیه گردید که با گسترش و توسعه آن دامنه سایر حوادث مذهبی، همچون وفات پیامبر اسلام (ص)، وفات حضرت زهرا (س)، شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) و شهادت کریم اهل البیت امام حسن مجتبی (ع) از صحرای کربلا به کوفه، شام ، مدینه و سراسر ایران  کشیده شد.

حجت الاسلام حسینی  شروع مراسم را ساعت 16 بیان کرد و افزود: مراسم تعزیه‌خوانی به همت اداره اوقاف شهرستان همدان و انجمن فرهنگی عاشورائیان همدان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار