کرمانشاه؛

شناسایی 450 کودک کار در استان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 450 کودک کار در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی در حوزه بهزیستی، گفت: 450 کودک کار در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

امید قادری با بیان اینکه بهزیستی در حال حاضر در برخی شاخص‌ها در رتبه‌های پایین کشوری قرار دارد، متذکر شد: آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه، به‌ویژه معضلاتی همچون کارتن‌خوابی، اعتیاد، طلاق، ایدز، بزهکاری و تکدی‌گری مشکلات فراوانی را به‌وجود آورده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، 32 هزار نفر معلول، 30 هزار زن سرپرست خانوار و 95 نفر در شیرخوارگاه‌های اداره‌کل بهزیستی استان زیر پوشش قرار داشته و مراقبت می‌شوند که حدود 30 نفر در شیرخوارگاه‌ها در حال ترخیص هستند و برای نگه‌داری از آنان در سایر بخش‌های بهزیستی، نیاز به بودجه و حمایت وجود دارد.

قادری از پذیرش 700 نفر در خانه سالمندان استان که حمایتی از طرف خانواده‌ها به آنان نمی‌شود خبر داد و خاطرنشان کرد: هزینه مراقبت این افراد از سوی منابع مالی بهزیستی تامین می‌شود که حدود 700 نفر بیمار روانی حاد در استان مورد مراقبت‌های ویژه قرار دارند که نیاز به صرف هزینه هست، همچنین 400 معلول ذهنی در مراکز بهزیستی و توانبخشی‌ها وجود دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود یک‌هزار و 500 معتاد متجاهر نیازمند به حمایت مردمی، ادامه داد: تعدادی از بانوان در خانه سلامت بهزیستی در معرض آسیب جدی هستند و دچار پدیده اختلال شدند که باید به وضعیت آنان رسیدگی شود و در خانه امن بهزیستی نیز زنان بی‌سرپرست نگه‌داری می‌شوند.

قادری بیان کرد: 450 نفر کودک کار را در کرمانشاه شناسایی کردیم که از این تعداد 130 نفر ساماندهی شدند و هزینه مراسم گلریزان امروز به همت خیران استان پرداخته شده که از سویی مراکز زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان از جمله مهدهای کودک، کلینیک‌های مددکاری و... مبالغی برای تامین هزینه این مراسم کمک کردند.

 
 انتهای پیام/پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار