بیماری خطرناکی که جان مردان را تهدید می کند/علائم هشدار دهنده سرطان پروستات

متخصصان به مردان توصیه می کنند به برخی از علائم و نشانه های سرطان که با بی توجهی از کنارشان می گذرند اهمیت دهند تا عواقب مرگبارش گریبان شان را نگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ۶۶ درصد از مردانی که به صورت خانوادگی سابقه‌ سرطان پروستات در آن‌ها وجود دارد از خطرات و نحوه‌ برخورد با این بیماری اطلاعات کافی را ندارند.

هر ساله حدود ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر در انگلستان به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند به گونه‌ای که می‌توان گفت از هر ۸ مرد یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

طبق آمار‌های به دست آمده، ۹۹ درصد از مردانی  که مبتلا به این بیماری می‌شوند تا ۱۰ سال توانایی زنده ماندن را دارند، اما اگر بیماری دیرتر تشخیص داده شود میزان بقا این افراد به ۲۲ درصد می‌رسد و ضرورت دارد مردان بالای ۵۰ سال باید هر چند ماه یک بار آزمایش PSA را انجام دهند.

بیشتر مردانی که سرطان پروستات برای آن‌ها تشخیص داده می‌شود هیچ علائمی نداشته‌اند. با کمک تست PSA (آنتی ژن خاص پروستات) حتی قبل از بروز علائم سرطان پروستات تشخیص داده می‌شود. این تست یک آزمایش خون ساده است که یک پروتئین خاص که توسط پروستات تولید می‌شود را ارزیابی می‌کند. وقتی پروستات بزرگ می‌شود، مقدار بیشتری از این پروتئین ساخته می‌شود و تست PSA آن را تشخیص می‌دهد.

باوجود این واقعیت، باز هم خیلی مهم است که اگر علائمی در خود مشاهده کردید، حتماً نزد پزشک بروید. این بیماری در هزاران مرد هر ساله بعد از نمود علائم تشخیص داده می‌شود.

سرطان پروستات چهار نشانه ادراری دارد که می‌توان به تکرر - ادرار کردن در دفعاتی بسیار بیشتر از حد طبیعی، اضطرار - حس اینکه باید فوراً ادرار کنید، شب‌ادراری - بیدار شدن مداوم طی شب برای ادرار کردن و تردید – دشواری شروع جریان ادرار اشاره کرد.

منبع: dailymail.com

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مسلم فرهاديان
۰۶:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
دست شما درد نكند. عالى هستند ممنون إز زحماتيكه ميكشيد. فرهاديان.