ساری؛

صفرشدن تعرض به اراضی ملی

تعرض به اراضی ملی در مازندران به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه تعرض به اراضی ملی در استان مازندران به صفر رسیده است، گفت: این مهم نتیجه نگرش پیشگیرانه دستگاه قضایی و در طول سال های پس از انقلاب اسلامی ایران، بی سابقه بوده است.

وی جرائم امروز جامعه را ناشی از ناهنجاری های اجتماعی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر درصد قابل توجهی از ازدواج ها منجر به طلاق می شود که نشان می دهد برخی خانواده ها با ناهنجاری های خانوادگی روبرو هستند و راه اندازی و فعالیت مراکز مشاوره می تواند در راستای حل این مشکل موثر باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اجرای صحیح و نظارت بر اجرای سند نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) گفت: باید با تشکیل کارگروهی تخصصی، این طرح به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام تقوی فرد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه پیشگیری دادگستری مازندران، افزود: با اقدامات دقیق و جدی انجام گرفته در دادگستری استان، جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر از مددجویان زندان های مازندران کاسته شده است.

وی گفت : با اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته، امروز در سراسر مازندران هیچ اراذل و اوباشی وجود ندارد که بتواند عرض اندام کند که تحقق آن حاصل نگاه جدی پیشگیرانه دادستان های حوزه های قضایی استان بوده است.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران نیز در این جلسه پیگیری اجرای شیوه نامه اداره مراکز مشاوره خانواده در استان و هماهنگی و مشارکت در نهادینه سازی آموزش های پیش از ازدواج را از جمله برخی برنامه های فرهنگی معاونت اجتماعی دادگستری مازندران عنوان کرد و گفت: اقدامات متعددی نیز از سوی این معاونت در حوزه های امنیتی – انتظامی، قضایی، مردمی، اطلاع رسانی و برنامه ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره در برخی حوزه های قضایی استان مازندران، افزود: درصد بسیار مطلوبی از پرونده های وارده در استان به مراکز مشاوره ارجاع و بیش از 100 فقره پرونده طی این مدت کوتاه در مراکز مشاوره منجر به سازش شده است.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار