برای ۷ روز ذخیره خونی داریم/شاخص ۵۲درصدی اهدای مستمر خون در کشور

وزیر بهداشت با اشاره به آمار ۵۲ اهدا کنندگان خون به طور مستمر گفت: ذخایر خونی کشور هفت روز برآورد شده است.

برای ۷ روز ذخیره خونی داریم/شاخص ۵۲درصدی اهدای مستمر خون در کشور
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون ضمن تسلیت به مناسبت شب های قدر اظهار کرد: مردم کشورمان همیشه پیشگام در اهدای خون خود بودند و به همین خاطراهدا کنندگان در ایران خوب عمل کردند‌.
 
وی افزود: دردوره ای عمل های  جراحی به دلیل کمبود خون و  فراورده های خونی به خصوص در ماه رمضان  به تعویق می افتاد ولی امروزه خوشبختانه با عملکرد خوب سازمان انتقال خون نه تنها عمل های اورژانسی بلکه عمل های  جراحی  عادی نیز در این ماه انجام می شود.
 
هاشمی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد اهدا کنندگان خون به طور مستمر این کار خداپسندانه را انجام می دهند،  عنوان کرد: زمانی ذخیره خون کشور یک روز بود که امروزه این میزان به هفت روز افزایش یافته است.
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: اهدا کننده خون با هدیه پلاسمای خود بخشی از داروهایی که ماده اولیه شان پلاسما است به خوبی تامین می کنند ودراین سنت حسنه حضوری فعال دارند.
 
هاشمی ادامه داد: سازمان انتقال خون سعی در افزایش خدمات خود دارد و خوشبختانه دستگاه های نظارتی و شخصی از مراکز تامین خون هیچ شکایتی تا به امروز نداشتند و این مسئله نشان دهنده عملکرد خوب این سازمان است‌.
 
وی با بیان اینکه وسایل سازمان انتقال خون  تجهیز می شود، گفت: هر سازمانی درکنار محسنات خود دارای مشکلاتی است که همه آنها در یک دولت حل نمی شود.
 
وزیر بهداشت یادآور شد: سازمان انتقال خون جز سازمان های ممتاز بین المللی در حوزه آموزش در  منطقه نیز محسوب می شود .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار