باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

زمزمه‌های بهبود بازار مسکن به گوش می رسد/ رونق بدون گرانی در راه است؟

بعد از ۴ سال رکود در بازار مسکن زمزمه‌های بهبود این بازار به گوش می رسد که به گفته بسیاری از کارشناسان افزایش قیمتی چندانی در این رونق دیده نمی شود.

زمزمه‌های رونق به بازار مسکن رسید/ آیا رونق بدون گرانی درراه است؟

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نزدیک شدن به فصل جابه جایی‌ها بسیاری از خریداران مسکن دست به کار برای خرید شده اند. از سوی دیگر سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم با دریافت تسهیلات خود از خرداد ماه به سمت خرید و فروش رفته اند و این خود نشان دهنده زمزمه‌های رونق در این بازار در رکود رفته است.
 
 
گزارشات میدانی خبرنگار مسکن حاکی از آن است زمزمه‌های افزایش معاملات در بازار به خواب رفته مسکن به گوش می رسد و به گفته بسیاری از کارشناسان خریداران باید برای خرید مسکن دست به کار شوند.
 

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خرید مسکن  

 
براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار  مسکن ، با اشاره به اینکه بازار خرید مسکن نسبت به سال قبل بهتر شده است، گفت: دوران ۴ ساله رکود مسکن به پایان رسیده و به دوره رونق قدم گذاشته ایم .
 
وی در ادامه افزود: امسال به نظر می‌رسد که سال پر رونقی برای اقتصاد و بازار مسکن کشور باشد و همین رونق افزایشی حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی در قیمت‌های مسکن خواهد داشت.
 
این مشاور املاک یاد آور شد: قیمت‌های مسکن در محدوده پونک تغییر چندانی نسبت به سال قبل نداشته است. قیمت خرید هر متر مربع واحد مسکونی نوساز از متری ۶ میلیون تومان شروع می‌شود.  

 

رونق بعد از انتخابات در بازار مسکن کمتر شد

 
همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در فاطمی در گفتگو با خبرنگار مسکن ، با اشاره به اینکه تمامی کسانی که مصرف کننده و خریدار واقعی هستند به این بازار وارد شده اند، گفت: خریداران واقعی زمانی که نیاز به خرید مسکن داشته باشند به قیمت‌ها چندان توجه‌ای نمی‌کنند و اقدام به خرید می‌کنند.
 
این مشاور املاک اظهار داشت: رونق در بازار مسکن قبل انتخابات بیشتر دیده می‌شد، اما بعد از انتخابات خرید و فروش راکد شده است.
 
وی افزود: قیمت خرید و فروش مسکن در محدوده جهان آرا متری بین ۷ تا ۸ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 

رونق بدون افزایش قیمت، وارد بازار مسکن شده است

 
یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در منطقه گیشا در گفتگو با خبرنگار  مسکن ،با اشاره به اینکه رونق در بازار مسکن دیده می‌شود، گفت: با وجود رونق گرفتن بازار مسکن قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده ومعقول به نظر می‌رسد.
 
وی در ادامه افزود: تحرکاتی در بازار مسکن دیده شده و این رونق تا ۲ سال آینده همچنان ادامه دارد، اما هنوز قیمت‌ها بطور نجومی افزایش نیافته است.
 
براساس این گزارش نشانه‌های رونق در بازار مسکن بعد از خواب ۴ ساله مشاهده می‌شود و به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان این رونق به همراه افزایش قیمت نیست و همین موضوع خریداران را برای خرید امیدوار‌تر کرده است.
 
حال باید منتظر ماند و دید که فروشندگان مسکن آیا از این فرصت خرید سوء استفاده می‌کنند و قیمت‌های واحدهای خود را افزایش می دهند یا خیر؟
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار