سرنوشت تلخ خرمای اسرائیلی در مرز بازرگان

دادستان عمومی و انقلاب ماکو گفت: محموله ۲۰۱ تنی خرمای تولید اسرائیل که چندی پیش در مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی ضبط شده بود، معدوم شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله علی پور  دادستان عمومی و انقلاب ماکو  عصر سه شنبه در آئین معدوم سازی این محموله در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این محموله وارداتی با هوشیاری و همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته کشف شده بود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ورود کالاهای متعلق به رژیم صهیونیستی به کشور ممنوع است، اضافه کرد: بر اساس آزمایش‌های انجام شده این محموله دارای آلودگی میکرو ارگانیسم نیز بوده است.

وی اظهار کرد: رسیدگی به عوامل وارد کننده و هدایت کننده این محموله در محاکم قضایی این شهرستان آغاز شده است. 

گفتنی است، مرز بازرگان از جمله مرزهای مهم واردات و صادرات کشور به شمار می‌رود که در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.

شهر مرزی بازرگان به عنوان نقطه خروجی مرز ایران به ترکیه در دامنه کوه آرارات قرار گرفته و نقطه انتهایی مسیر جاده ابریشم در ایران (که از پل خاتون در مرز ترکمنستان شروع شده است و پس از عبور از استان‌های خراسان، سمنان، تهران، قزوین، زنجان و آذربایجان غربی عبور می‌کند) محسوب می‌شود. 

این شهر از طرف شمال در یک کیلومتری کشور ترکیه و از طرف شمال شرقی با جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز است و مهمترین گمرک زمینی کشور در این شهر قرار دارد و به عنوان دروازه اروپا به شمار می‌رود.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.