دیده‌بان حقوق‌بشر: مسدود کردن رسانه‌های قطری نقض آزادی بیان است

دیده‌بان حقوق‌بشر، محدود و متوقف کردن فعالیت‌های رسانه‌های قطری را نقض آزادی بیان دانست.

دیده بان حقوق بشر: مسدود کردن رسانه‌های قطری نقض آزادی بیان است
به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ دیده‌بان حقوق بشر امروز چهارشنبه اعلام کرد محدود کردن و بستن رسانه‌های قطری از سوی برخی کشورهای عربی نقض قوانین بین‌المللی و آزادی بیان است.

در بخشی از بیانیه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «اقدام کشورهای عربی در متوقف کردن فعالیت رسانه‌های قطری نقض آزادی بیان است. مقامات این کشور‌ها باید دست از مسدود کردن رسانه‌های مرتبط با قطر بردارند و یا اینکه قوانین خود در این مورد را که به بیان مسالمت آمیز رسانه‌ها صدمه می‌زند، اصلاح نمایند. قوانین بین المللی درباره آزادی بیان شامل ممنوعیت انتقاد از دولت‌های دیگر و جرایمی همچون توهین به روسای جمهور و مقامات سایر کشور‌ها است.»

بنابر گزارش دیده‌بان حقوق بشر، در ۲۵ ماه مه عربستان سعودی و امارات در اقدامی خصمانه فعالیت رسانه‌های مرتبط با قطر از جمله شبکه الجزیره را ممنوع و مسدود کردند. مصر نیز ۶۲ سایت و وبسایت مرتبط با گروه اخوان المسلمین را مسدود کرد.

اختلاف اساسی بین قطر و کشورهای عربی بر سر حمایت از گروه اخوان المسلمین مصر و سیاست‌های یکجانبه دوحه خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است. عربستان، بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آن‌ها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار