آغاز بررسی درخواست اعزام دانشجویان به خارج در وزارت علوم

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر در طی ۴ سال اخیر مجوز جدیدی برای موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور صادر نشده است و به تازگی بررسی درخواست‌ها آغاز شده است.

آغاز بررسی درخواست اعزام دانشجویان به خارج در وزارت علوممجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت و گو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تا به امروز تمامی فعالیت‌های اعزام دانشجویان به کشورهای خارجی به صورت مستمر و همیشگی ارزیابی می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما در کشور نزدیک به ۱۶۰ موسسه اعزام دانشجو به کشورهای خارج داشته ایم ودر این بین بعضی از موسسات به دلیل تخلفات سلب مجوز شده‎اند و یا بعضی از این تعداد فعالیت خود را در زمینه اعزام دانشجو قطع کرده‌اند.
 
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود:در سال گذشته از مجموع ۸۴ موسسه و شرکت اعزام دانشجو، ۲۷ موسسه، تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و ۵۷ موسسه فاقد اعتبار اعلام شدند.
 
صدیقی اضافه کرد: در حال حاضر در طی ۴ سال اخیر مجوز جدیدی برای موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور صادر نشده است و به تازگی بررسی درخواست‌ها آغاز شده است.
 
وی اضافه کرد: اگر موسسه‌ای در بررسی‌ها تخلف کرده باشد، ابتدا به آن تذکر و اخطار داده می‌شود و سپس مجوز آن موسسه به صورت موقت سلب شده و بعد از آن، سلب مجوز دایم اعمال خواهد شد.
 
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم و نیروی انتظامی تعداد موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور بسیار کمتر شده است.
 
صدیقی عنوان کرد: مشتاقان اعزام دانشجو به خارج از کشور می‌توانند اطلاعات لازم در خصوص موسسات دارای مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور را از سوی سایت وزارت علوم دریافت کنند.
 
وی گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته آمار تخلفات موسسات اعزام دانشجو به خارج کمتر شده است.
 
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآورشد: هم اکنون ارتباطات خوبی با حوزه نیروی انتظامی داشته‌ایم که با اعلام نام برخی از موسسات غیرمجازی که مجوزی از سوی وزارت علوم برای اعزام دانشجو به خارج از کشور دریافت نکرده‌اند برخورد صورت گرفته و امیدواریم مسیر نظارت و کنترل را جدی‌تر دنبال کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار