معاون استاندار آذربایجان غربی:

دفاع مقدس و مسائل مربوط به آن نباید با دید سیاسی نگریسته شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت : نباید موضوع دفاع مقدس و مسائل مرتبط با آن و شهدا با دید و نگاه سیاسی نگریسته و سنجیده شود .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی ، رادفر در جلسه ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور شمالغرب استان که امروز در استانداری برگزار شد ، با بیان اینکه سیاسی نمودن مسائل مربوط به دفاع مقدس و شهدا درست نیست و در این دید و نگاه سلیقه های مختلفی وجود دارد لذا با وجود اینکه خود دفاع نمودن سیاسی است ولی موضوع دفاع مقدس و مسائل مرتبط با آن و شهدا به نوعی باید با دید منفعت ملی نگریسته شود.

وی افزود: دفاع مقدس مربوط به همه قشرها است و همه باید تمام توان و تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آن به جوانان به کار بست .

رادفر با بیان اینکه علی رغم اینکه کشور ما هیچ وقت متخاصن و طالب جنگ نبوده و همیشه در مقام دفاع از کیان خود بوده است ، گفت : همه تلاش حاکمیت و دولت بر این بوده که با دنیا در صلح و دوستی برآید ولی همچنان دشمنی مستکبران با نظام جمهوری اسلامی ادامه داشته و خواهد داشت.

وی افزود : تضاد و اختلافی که بین ما و دنیای استکباری وجود دارد و مبنا و اصول و ارزشهایی که در کشور ما وجود دارد باعث می شود تا دشمنان همیشه درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی باشند و در این میان دست به هر توطئه و دشمنی می زنند لذا در چنین شرایطی حفظ روحیه ایثار و از خود گذشتگی لازم و ضروری می باشد .

معاون سیاسی امنیتی استان آذربایجان غربی اضافه کرد : بر این اساس و برای حفظ و استمرار روحیه ایثار و از خودگذشتگی وجود این کاروانها و اردوهای راهیان نور از اهمیت بسزایی برخوردار است .

رادفر گفت: در دوران دفاع مقدس وقتی موضوع دفاع پیش آمد به دنبال سازمان ، نهاد و شخصیت خاصی نبودند هر کس می توانست برای دفاع از کیان و خاک خود رفت و امروز نیز برای جاری و ساری نمودن این فرهنگ نباید به دنبال دستگاه اجرایی یا نهاد خاصی بود باید هر کسی و هر دستگاه اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آن به نسل جوان پا پیش گذاشته و از هیچ تلاشی دریغ نکند.

رادفر اضافه کرد : نسل جوان باید با این مسئله که هم نسل های آنها در سالهای گذشته با وجود کمبودها و نداشته ها و با وجود محاصره های استعمارگران توانستند 8 سال دفاع مقدس را اداره کنند .

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروز موجب همگرایی می شود برگزاری همین اردوهای راهیان نور است، اظهار داشت : حضور جوانان قوم های مختلف در کنار هم در این اردوها خود عاملی برای همگرایی است و نشان می دهد که سالها پیش نیز با این همگرایی در کنار هم از مرز و بوم دفاع نمودند و با ایثار و از خود گذشتگی افتخارآفرینی ها کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین به 7 تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت اشاره نمود و از مسئولان ذیربط خواست تا همکاری های لازم را برای برگزاری بهتر مراسم این روز در سردشت را انجام دهند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.