ولایتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیئت نظارت بر برجام پاسخ مناسبی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد داد

عضو هیئت ویژه نظارت بر برجام با اشاره به اقدام اخیر سنای آمریکا در وضع مجدد تحریم‌ها گفت: اعمال تحریم علیه ایران هم بر خلاف روح و هم جسم برجام است.

 علی‌اکبر ولایتی عضو هیئت ویژه نظارت بر برجام در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اقدام اخیر سنای آمریکا در وضع مجدد تحریم‌ها بر علیه کشورمان اظهار داشت:‌ این اقدام هم بر خلاف روح و هم جسم برجام است و قطعا هیئت نظارت بر برجام این مسئله را بررسی و پاسخ مناسبی به اعمال تحریم‌های آمریکا خواهد داد.
 
وی افزود: این تحریم آمریکایی‌ها در مقابل اقتصاد مقاومتی کارایی نخواهد داشت چراکه یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی آسیب ناپذیر بودن در مقابل تهدیدات است، طی سال‌های اخیر کمبودها برطرف شده و کشور به سمت خودکفایی رفته است و بدون تردید این اقدام تأثیری اساسی در اقتصاد کشور نخواهد داشت.
 
ولایتی با بیان اینکه تحریم مجدد کشورمان توسط آمریکا برای جبران شکست‌های آنها در منطقه است، تصریح کرد: این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها ما را تحریم می‌کنند، آنها هر چند وقت یک بار از این گونه اقدامات در جهت جلب رضایت صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه انجام می‌دهند، آمریکا با شکست‌های متوالی که در کشورهای عراق و سوریه خورده است سعی می‌کند با اعمال تحریم بر این شکست‌ها سرپوش بگذارد.
 
وی با اشاره به نفوذ ایران در منطقه اظهار داشت: این تحریم آمریکایی‌ها کم اثر و بلااثر است، تحریم اقتصادی برای ما تبدیل به یک فرصت شد و آمریکایی ها با اعمال این تحریم‌ها می‌خواهند جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرند اما نفوذ ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای هر روز بیشتر می شود و بسیاری از کشورها ایران را دوست واقعی خود می‌دانند.
 
ولایتی در ادامه تصریح کرد: کشورهای منطقه می‌دانند که ایران هیچ گونه قصد دخالتی در امور داخلی آنها ندارد و در شرایط سخت به دوستان خود در منطقه کمک می‌کند، همه ما از این اتحاد حلقه مقاومت که از ایران آغاز و از عراق می‌گذرد و به سوریه و لبنان ختم می‌شود، سود می‌بریم.
 
وی با بیان اینکه پیروزی‌های اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه یک اقدام بزرگ در منطقه بود، گفت: کشورهای منطقه‌ با یکدیگر بر سر مشترکات متحد هستند و آخرین پیروزی نیز که پیروزی بسیار بزرگی بود، رسیدن نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه در مرز دو کشور بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید همه اعضای دولت ما در مورد برجام شدن یوکی آمانو فقط ی جمله رو تکرار می کنن
ما اقدام آمریکا را شدیدا محکوم میکنیم.
این که نشد یک برخورد اساسی بکنید باهاشون مخصوصا الان که هی دارن با پررویی تحریم ها رو بیشتر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
نمی خوادپاسخ مناسب بدیدخجالتم خوبه برجام رو باطل اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۱ تير ۱۳۹۶
احسنت به ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۱ تير ۱۳۹۶
زنده باد ایران و آقای روحانی ظریف و دولتمردان
آخرین اخبار