در پی بروز تنش میان برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس؛

مکرون با امیر قطر و ولیعهد ابوظبی در پاریس دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه برنامه دیدار با امیر قطر و ولیعهد ابوظبی را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه، که هم‌اکنون همراه با همسرش در مراکش به سر می‌برد، قصد دارد در بازگشت به پاریس میزبان «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر، و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی باشد. این دیدارها جداگانه و مستقل از یکدیگر برگزار می‌شود.

مکرون برای گفتگو درباره بحران پیش آمده میان برخی کشورهای عربی با قطر راهی مراکش شد و پادشاه مراکش نیز مراتب نگرانی خود را از وضع پیش آمده ابراز داشت. «محمد ششم»، پادشاه مراکش، و امانوئل مکرون در روزهای اخیر گفتگوهای متعددی با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام داده‌اند تا راه حلی برای بیرون آمدن از بحران دیپلماتیک قطر و عربستان بیابند. امیر قطر و ولیعهد ابوظبی نیز به دعوت مکرون در روزهای آینده راهی پاریس خواهند شد.

این نخستین سفر مکرون به آفریقای شمالی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به حساب می‌آید. وی در این سفر به موضوعات دیگری از قبیل توسعه همکاری‌های امنیتی میان فرانسه و مراکش نیز پرداخت. سپس هر دو مقام عالی رتبه موضوع عملیات نظامی فرانسه در آفریقا علیه تروریست‌های منطقه ساحل (منطقه‌ای میان صحرای بزرگ آفریقا و ساوانای سودان) را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

مکرون و همسرش به دعوت پادشاه مراکش در ضیافت افطار شرکت کردند. رئیس جمهور فرانسه شب را در رباط اقامت داشت و امروز (پنجشنبه) به پاریس بازمی‌گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار