اصفهان؛

آغاز مرمت بافت قدیمی قصبه نطنز با یک میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: با اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال از اعتبارات ملی ، بافت قدیمی قصبه نطنز مرمت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر در جمع خبرنگاران گفت : یکی از محورهای تاریخی شهر نطنز که روزانه مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد بافت تاریخی قصبه است.

وی افزود: قرارگیری آثار تاریخی همچون مجموعه تاریخی مسجد جامع و آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد نطنزی، آتشکده ساسانی، حمام‌ها وآب‌انبارهای تاریخی، مساجد تاریخی محلات، بازار قدیمی شهر، حسینیه‌ها و تکایای قدیمی و وجود کارگاه‌های صنایع‌ دستی اهمیت و ارزش این بافت و محله را دوچندان کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: در این راستا مدتی قبل با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصمیم بر مرمت و بازسازی بافت این محله گرفته شد و با پیگیری‌های مستمر مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت این امر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با انجام مراحل اداری و قانونی پیمانکار مربوطه مشخص و پس از عقد قرارداد، عملیات مرمتی به طور رسمی  آغاز شد.

یزدانمهر برداشتن آسفالت کف معبر، زیرسازی، کف فرش با سنگ این محور، بدنه سازی با سیم‌گل و شمشه‌گیری با گچ را از جمله اقدامات مرمتی در این محدوده نام برد که در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر و در مرحله اول و با توجه به میزان تخصیص اعتبار کوچه شیخ عبدالصمد حدفاصل خیابان مالک اشتر تا میدان جنب آب‌انبار کهنو مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز در راستای کمک به شروع این پروژه از همکاری و مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ، مدیرکل و معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان و شهردار نطنز قدردانی کرد.

مجموعه تاریخی مسجد جامع و آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد نطنزی یکی از بناهای شاخص کشور محسوب می‌شود که در برنامه بازدید اکثر تورهای خارجی قرار دارد و نامزد ثبت در فهرست آثار جهانی (یونسکو) است.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.