شهرکرد؛

ابتلای یک زن عشایر به تب کریمه کنگو

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از ابتلای یک زن عشایر در شهرستان بروجن به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی گفت: در پی مراجعه یک زن ۴۰ ساله از عشایر منطقه دوراهان شمس آباد شهرستان بروجن به مرکز درمانی و نمونه برداری و انجام آزمایشات، مشخص شد وی به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مبتلا شده است.

وی افزود: این زن به علت ارتباط با دام آلوده و گزش نیش کنه به این بیماری مبتلا گردید.

فدایی اضافه کرد: هم اکنون وی در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان بستری و حال وی مساعد است.

وی تأکید کرد: پیش از این هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مواجهه با ترشحات خونی و بدنی انسانی که ویروس تب کریمه کنگو را دریافت کرده، عامل انتقال این بیماری است که این روش انتقال بیشتر در مراکز درمانی رخ می‌دهد.

فدایی با بیان اینکه تب کریمه کنگو برای دام و انسان واکسن پیشگیری ندارد خاطرنشان کرد: کارکنان کشتار‌گاه‌ها، دامداران، قصاب‌ها، کارکنان بیمارستان‌ها و خانم‌های خانه‌دار بیش از دیگران در معرض تب کریمه کنگو هستند که باید با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به آن پیشگیری نمایند.

وی از مردم خواست: گوشت مصرفی را از مراکز معتبر مورد تأیید دامپزشکی تهیه و از مصرف گوشت به صورت خام یا نیم پز خودداری کنند.

تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.