میامی؛

تجهیز 510 هکتار از اراضی کشاورزی میامی به سامانه آبیاری نوین

510 هکتار از اراضی کشاورزی میامی در سال جاری به منظور افزایش بهره وری و تولید محصولات به سامانه آبیاری نوین تجهیز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدمهدی کریمی فرماندار میامی گفت: در سال 95 اجرای سامانه تحت فشار برای یک هزار و 155 هکتار از اراضی کشاورزی میامی مصوب شد که در 645 هکتار از این مقدار اجرا شد.

محمدمهدی کریمی با اشاره به اهمیت سامانه آبیاری تحت فشار و صرفه جوئی درمصرف آب ، افزود  : تاکنون بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

 وی با بیان این که این شهرستان قطب کشاورزی استان سمنان است اما صنعت این منطقه تاکنون به دلیل دوری از پایتخت، رونقی ندارد ، تصریح کرد  : کشاورزی و تولید پوشاک از مهم ترین قابلیت های شهرستان است که با مدیریت صحیح می توانیم آن را در روستاها رونق بیشتری دهیم.

فرماندار میامی با بیان این که 88 درصد جمعیت این شهرستان روستانشین هستند ، اظهار داشت  : باید با اصلاح الگوی کشت و راه اندازی سامانه های نوین آبیاری برای رونق کسب و کار در این منطقه قدم های جدی برداشته شود.

کریمی افزود  : میامی در بخش های پرورش انواع پرندگان، گیاهان دارویی، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، بسته بندی محصولات کشاورزی از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است و بخش خصوصی می تواند در این بخشها سرمایه گذاری کند.

شهرستان میامی با برخورداری از آب و هوای مساعد و منابع آبی فراوان و خاک حاصلخیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقند و دیگر محصولات در استان سمنان است.

سه هزار هکتار باغات شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد و سالانه نزدیک به 2هزار تن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.