سیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توزیع شیر غنی شده در استان هایی که ناامنی غذایی دارند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه توزیع شیر در شورای عالی سلامت گفت: به منظور رفع مشکل تغذیه‌ای در استان هایی که ناامنی غذایی دارند، شیر در مدارس توزیع می‌شود.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبه‌ توزیع شیر مدارس در شورای عالی سلامت و امنیت موادغذایی اظهار کرد: مصوبه‌ای بنابر پیشنهاد دو وزارتخانه بهداشت درمان آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در شورای عالی سلامت امنیت غذایی به دلیل آنکه توزیع شیر مدارس در دولت قبلی متوقف شده یا به حداقل رسیده بود، به تصویب رسید.
 
وی سه هدف مهم برای تصویب مصوبه توزیع شیر در مدارس عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ما فرهنگ سازی است تا مردم به مصرف شیر عادت کنند، زیرا سرانه مصرف شیر در کشور ما پایین است، هدف دوم ما این است، مردمی که مشکل تغذیه‌ای دارند به خصوص در استان‌های که نامنی غذایی داریم کودکان حداقل یک وعده شیر مصرف کنند.
 
سیاری ادامه داد: سومین هدف ما این است، مکمل هایی که مردم ایران کمبود دارند از طریق شیر بتوان آن ها را جبران کرد در نوجوانان این کمبود‌ها خطر بیشتری دارد و امیدواریم با توزیع شیر غنی شده در مدارس بتوانیم این کمبود‌ها را تامین کنیم.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه توزیع شیر مدارس در سال ۹۶ متوقف نشده، گفت: با مصوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و ابلاغ ریاست جمهوری این مسئله استمرار دارد، این شورا سالی یک تا دو بار تشکیل می‌شود و مصوبه‌ها رصد و گزارش می‌شوند.
 
وی افزود: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش مصوبه‌ها رابه طور مستمر رصد کرده و از وضعیت اجرایی آن گزارش ارائه می‌دهند، زیرا تامین منابع مالی این مصوبه‌ها به عهده سازمان برنامه و بودجه است.
 
سیاری با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس متوقف نشده تاکید کرد: ممکن است به دلیل کمبود اعتبار توزیع آن کم شده باشد، اما این کار متوقف نمی‌شود و بر اساس گزارش‌ها در ۱۴ استان توزیع شیر صورت گرفته است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نظارت بر بوفه مدارس گفت: در سال ۹۵ بوفه حدود ۹۲ هزار مدرسه در سراسر کشور را یک بار به طور کامل با همکاری آموزش و پرورش بازرسی کردیم و فقط بین ۲ تا چهار درصد ضوابط تعیین شده بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش را رعایت نکرده بودند و در سال تحصیلی جدید نظارت‌ها و توزیع شیر دوباره در دستور کار قرار دارد تا سلامت دانش آموزان حفظ شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار