نوسازی ناوگان باری کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پرداخت تسهیلات با سود 7 تا 9 درصد برای نوسازی ناوگان باری کشور با عمر بیش از 35 سال خبر داد.

نوسازی ناوگان باری کشور به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛داود کشاورزیان  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان که با حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: امسال همچنین برای نوسازی ناوگان مسافربری تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان(سپهتن) در تمام اتوبوس ها در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه، شاهد کاهش میزان تصادفات جاده ای سال گذشته در کشور بودیم.

کشاورزیان افزود: ارتقاء ایمنی راه‌های کشور یکی از اولویت‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال 96 است و در همین راستا برای کاهش تصادفات در ناوگان حمل و نقل باری قرار است امسال سامانه مذکور در تمام کامیون‌ها و ماشین‌های باری سنگین نیز نصب شود.

وی ادامه داد: این سامانه با نصب دستگاه ویژه داخل ناوگان حمل‌ و نقل باری با هدف برقراری ارتباط پایدار با خودرو، فعال می‌شود و مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی است و از این طریق موقعیت و سرعت خودرو محاسبه می شود.

کشاورزیان بیان داشت: برای ارتقای ایمنی در راه های ارتباطی و ترانزیتی کشور سال گذشته 600 دستگاه دوربین های ثبت تخلف سرعت نصب شد و امسال نیز بیش از 600 دستگاه دوربین جدید نیز نصب می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: امسال برنامه هایی برای حفظ و صیانت از راه های کشور در دست اقدام است که یکی از آنها راه اندازی سامانه هوشمند توزین بار در حرکت است.

کشاورزیان افزود: این سامانه تصویر پلاک خوروی حامل اضافه تناژ را ضبط و برای پلیس راه ها ارسال می کند تا برخورد قانونی با راننده متخلف انجام شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.