کرمانشاه؛

آب در کرمانشاه جیره بندی نمی شود

برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در هیچ کدام از شهرهای استان نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ و به نقل از مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در هیچ کدام از شهرهای استان وجود ندارد.

علی حسین مرادی با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در شهرهای استان نداریم، گفت :البته همه چیز به شرایط فصل گرما، میزان مصرف مردم و آب و هوا بستگی دارد.

وی افزود: اگر تابستان پیش رو بسیار گرم باشد و مردم الگوی مصرف را به درستی رعایت نکنند، حتما با کمبود آب و در نتیجه افت فشار یا قطعی آب مواجه خواهیم شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در خصوص وضعیت آب در شهر کرمانشاه نیز اظهار کرد: فعلا قطعی آب و یا افت فشار در شهر نداریم، مگر در برخی از مناطق که برای پر شدن مخازن، در ساعات پایانی شب مخازن را می‌بندیم.

مرادی با بیان اینکه برای حفظ فشار آب در طی روز مجبوریم در شب که مصرف کم است خروجی مخازن را ببندیم، خاطرنشان کرد: خروجی مخازن معمولا برای اذان صبح باز می‌شود.

وی افزود: این امر باعث می‌شود در مناطق جنوب شهر از جمله محلات سعدی، خیام و در شمال شهر نیز در محلات ظفر، تکاور، معلم و ... در ساعات نیمه شب قطع آب یا افت فشار داشته باشیم.

این مسئول در خصوص وضعیت آب شهر کرمانشاه در روزهای تابستان نیز گفت: افت فشار و قطعی آب در فصل تابستان به میزان مصرف مردم و گرمای هوا بستگی دارد .

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه ادامه داد: در شهر کرمانشاه حدود 80 تا 90 هزار مترمکعب کمبود مخزن داریم که البته شرکت آب منطقه‌ای پیگیر ساخت مخازن است، اما تا این کمبود حل نشود ممکن است در برخی نقاط قطعی و یا افت فشار داشته باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه بسیاری از منازل مسکونی در کرمانشاه آپارتمانی و چند طبقه هستند، یادآوری کرد: این امر هم باعث می‌شود گاهی در طبقات فوقانی کمبود آب و یا افت فشار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تامین فشار آب فقط تا طبقه سوم از تعهدات شرکت آب و فاضلاب است، اظهار کرد: برای طبقات بالاتر مسئولیت به عهده خود مشترکین است که می‌توانند از مخزن و پمپ برای تامین آب استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تاکید کرد: مشترکین توجه داشته باشند که ابتدا مخزن را بعد از کنتور نصب کنند و سپس پمپ را بعد از مخزن برقرار کنند، زیرا اتصال مستقیم پمپ به شبکه می‌تواند باعث خسارت شود.

مرادی در خصوص منابع تامین آب شهر کرمانشاه گفت هم اکنون چشمه تاقبستان دبی کافی دارد و از همین رو فعلا نیازی به آب سد گاوشان نداریم.

وی آب سد گاوشان جایگزین چشمه تاقبستان است و اگر این چشمه با افت آب مواجه شود، آب سد گاوشان وارد مدار خواهد شد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار