سمنان؛

خودرو های سنگین عامل حوادث جاده ای در استان سمنان

سیزده درصد تصادفات جاده ای در استان سمنان مربوط به خودروهای سنگین است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: رانندگان خودروهای سنگین اغلب به دلیل خستگی و خواب آلودگی دچار حادثه می شوند که باید نسبت به آگاه سازی این قشر از جامعه نیز تلاش شود تا هنگام احساس خستگی در اولین توقفگاه استراحت کنند.

سرهنگ حسن خسروجردی با بیان اینکه در تعطیلات پایان هفته گذشته تصادفات جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی استان سمنان گزارش نشد، افزود : رعایت قانون و مقررات رانندگی حافظ سلامتی انسان است.

وی با بیان این که 60 درصد واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌ها است، تصریح کرد : با توجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای مواصلاتی استان احتمال خواب‌آلودگی راننده وجود دارد و در چنین مواقعی رانندگان در اولین توقفگاه استراحت و سپس با هوشیاری به مسیر ادامه دهند.

خسروجردی با بیان اینکه 40 دوربین سرعت سنج محورهای استان را کنترل می کنند، اظهار داشت : در برخی محورهای کوهستانی سمنان به خصوص خوش ییلاق و فولاد محله اغلب با مه گرفتگی همراه است و پرهیز از سبقت نابه‌جا، رعایت سرعت مطمئن و داشتن تجهیزات برای کاهش سوانح جاده ای ضروریست.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه محور اولنگ- رامیان همچنان مسدود است، افزود : رانندگان وسایل نقلیه برای تردد به شهرهای شمالی از مسیرهای ترانزیتی مطمئن که پلیس راه و هلال احمر در آن مستقراست تردد کنند.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.