سالادهای قالبی

خلاقیت با سالاد سیب زمینی ژله‌ای

سالاد سیب زمینی ژله ای یک نوع سالاد الویه است که با سبزیجات درست می شود. در این سالاد انواع سبزیجات داخل یک قالب ژلاتینی قرار گرفته شده که شکل و فرم جذابی دارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالاد سیب زمینی ژله ای یک نوع سالاد الویه است که با سبزیجات درست می شود. در این سالاد انواع سبزیجات داخل یک قالب ژلاتینی قرار گرفته شده که شکل و فرم جذابی دارد.

سالاد سیب زمینی ژله ای

مواد لازم

3 ق‌چ پودر ژلاتین
2 ق س شکر
4 /1 و 1 پیمانه آب جوش
4 /1 پیمانه آبلیمو
8 عدد زیتون سبزحلقه ای خرد شده
3 عدد تخم مرغ پخته و خرد شده
4 عدد سیب زمینی پخته و خرد شده
4 /1 پیمانه کرفس خرد شده
4 /1 پیمانه جعفری خرد شده
4 /1 پیمانه پیاز خرد شده
به میزان لازم نمک
1 پیمانه سس مایونز
2 /1 پیمانه خامه فرم گرفته

طرز تهیه:

1. در یک کاسه پودر ژلاتین، شکر و نمک را خوب مخلوط کنید سپس آب جوش را به آنها اضافه کرده و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. حالا آبلیمو را هم به مواد اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

2. اکنون 3/1 از قالب مخصوص ژله را با مخلوط به دست آمده پر کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شده ، خودش را بگیرد. در این میان در یک کاسه تمامی مواد را بریزد و خوب هم بزنید تا مواد به طور یکدست با هم مخلوط شوند. وقتی لایه ژلاتینی داخل قالب خودش را گرفت، قالب را از یخچال بیرون آورده و مواد را روی لایه ژلاتین بریزید سپس مابقی مخلوط ژلاتین را روی مواد ریخته و دوباره قالب را داخل یخچال قرار دهید تا مابقی ژلاتین هم همراه مواد کاملا خودش را بگیرد.

3. قالب را از یخچال بیرون بیاورید سپس سالاد را از داخل قالب درآورده ، سرو کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار