اردبیل؛

اعزام 2 هزار مددجوی اردبیلی به مشهد مقدس

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: درصدد هستیم تا پایان سال‌ دو هزار نفر از مددجویان تحت حمایت در استان اردبیل را در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد کیانی در جلسه بررسی برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 700 نفر از مددجویان تحت حمایت از کارگاه‌های آموزش قرآن کریم بهره‌مند شده‌اند که برای این افراد دوره‌های آموزشی در رشته‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تفسیر و قرائت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 255 جلسه قرآنی برای مددجویان تحت حمایت برگزار شده است، افزود: دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار شده که تلاش داریم برگزاری چنین برنامه‌هایی را توسعه بخشیم.

کیانی گفت: آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در بین خانور تحت حمایت در اولویت مباحث آموزشی کمیته امداد قرار دارد چرا که برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب می‌شود تا همواره کانون گرم خانواده‌ها با معنویت بسیار همراه باشد و مشکلات و آسیب‌های کمتری آنان را تهدید کند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: تقویت ایمان و اعتقاد و تعمیق معرفت قرآن کریم در بین خانواده‌های تحت حمایت از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد بوده و نیز یکی از اهداف حائز اهمیت کمیته امداد ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت است که با برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی درصدد هستیم مددجویان را به سمت توانمندسازی و خوداتکایی سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، ارائه خدمات آموزش خانواده و ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان در رأس برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد قرار دارد، افزود: ارائه خدمات آموزش خانواده به بیش از 11 هزار خانوار تحت حمایت یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در سال 96 است تا ضمن ارتقاء سطح آگاهی مددجویان، آنان با استعداد و توانایی‌های خود در زمینه‌های مختلف آشنا شوند.

کیانی اظهار کرد: درصدد هستیم تا پایان سال‌ دو هزار نفر از مددجویان را به مشهد مقدس اعزام کنیم و با اجرای طرح شوق زیارت تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت خیران، خانواده‌های تحت حمایت را که توفیق زیارت حضرت امام رضا(ع) را نداشته‌اند، برای نخستین بار رهسپار مشهد مقدس کنیم.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.