سرپرست کیمته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال:

مشکل استقلال و پرسپولیس برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی حل شد

روزبه وثوق احمدی گفت: مسئولان ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال مدارک مربوط به پرونده‌های خود در فیفا را به کمیته تعیین وضعیت ارائه کردند تا مشکل آن‌ها برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی برطرف شود.

مشکل استقلال و پرسپولیس برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی حل شد/ 3 باشگاه محروم از عقد قرارداد با خارجی هاروزبه وثوق احمدی در گفت و گو  با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ درباره رفع مشکل ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی اظهار داشت: پرسپولیس ۱۶ و استقلال پنج پرونده در فیفا دارند که برای برخی از این پرونده‌ها حکم صادر شده و برخی هم تاکنون به مرحله رسیدگی و تجدید نظر نرسیده اند. البته علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس و نماینده باشگاه استقلال امروز مدارک مربوط به مشخص شدن وضعیت این پرونده‌ها را در اختیار فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت قرار دادند.

وی افزود: با رفع ایرادات و روشن شدن وضعیت پرونده‌های نامشخص طلبکاران خارجی استقلال و پرسپولیس، مشکل ممنوعیت این ۲ تیم برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی برطرف شد و آن‌ها می‌توانند قرارداد بازیکنان خارجی را ثبت کنند؛ بنابراین پرسپولیس می‌تواند قرارداد گادوین منشا را ثبت کند.

وثوق احمدی درمورد سایر تیم‌های ایرانی که در فیفا پرونده دارند، اظهار داشت: حدود ۱۷ باشگاه ایرانی در فیفا پرونده دارند. تراکتورسازی، پدیده، نفت تهران و سیاه جامگان در کنار پرسپولیس و استقلال در این میان جزء تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شوند. این چهار تیم به ترتیب ۸، ۴، ۲ و ۷ پرونده انضباطی در فیفا دارند که به جز سه پرونده تراکتورسازی، یک پرونده نفت تهران و یک پرونده پدیده، وضعیت سایر پرونده‌ها برای فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت مشخص است؛ بنابراین سه باشگاه تراکتورسازی، نفت تهران و پدیده تا زمانی که وضعیت خود را مشخص نکنند، طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از ثبت قرارداد بازیکنان خارجی جدید محروم هستند.

وی درباره مهلت زمان باشگاه‌ها برای ر‌هایی از این محرومیت تصریح کرد: نقل و انتقالات لیگ برتر از ۲۵ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد؛ بنابراین اگر تراکتورسازی، نفت تهران و پدیده در این زمان وضعیت پرونده‌های خود را مشخص کنند، مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی ندارند.

وثوق احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: چند ماه پیش فیفا به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های کشورمان تذکر داد که اگر نسبت به مشخص شدن وضعیت پرونده‌های تیم‌های ایرانی در این نهاد بی تفاوت باشند، احتمال دارد ما را از حضور در مسابقات بین المللی محروم کنند؛ بنابراین هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال هم به باشگااه‌هایی که در فیفا پرونده دارند، تذکر داد تا زمانی که وضعیت این پرونده‌ها را مشخص نکنند حق ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی را ندارند. خوشبختانه این اخطار فدراسیون فوتبال سبب شد تا باشگاه‌ها برای حل مشکلات خود دست به کار شوند.

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درپایان در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت تهران گفت: باشگاه نفت وضعیت نامشخصی دارد و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پیگیر مشکلات این تیم هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار