کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی، ۱۳۹۶/۰۳/۲۹

افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا و کاهش تقاضای نفت در بازار باعث کاهش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش تقاضای بازار، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 11 سنت کاهش (معادل 0.23 درصد) به 47 دلار و 26 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 11 سنت کاهش (معادل 0.25 درصد)، 44 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای هر دو شاخص نفت از اواخر ماه مه سال جاری میلادی یعنی زمانی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا 9 ماه دیگر تمدید کنند، با حدود 13 درصد کاهش همراه بوده است.

معامله کنندگان اعلام کردند علت اصلی کاهش بهای نفت افزایش مداوم فعالیت های حفاری آمریکاست که تلاش اوپک را بی نتیجه کرده است.

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی «گلدمن ساکس» روز جمعه اعلام کرد: تعداد سکوهای حفاری آمریکا همچنان افزایش یافته است. آمریکا از 27 مه سال جاری میلادی 431 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است.

گفته می شود ذخایر نفت خام در کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه همچنان در سطح بالایی باقی مانده است؛ زیرا برخی از کشورها به تعهدات خود عمل نکرده اند و این یکی دیگر از دلایل کاهش بهای نفت است.

همچنین نشانه هایی از کاهش تقاضا برای خرید نفت در آسیا وجود دارد. صادرات نفت به ژاپن در ماه مه با 13.5 درصد کاهش در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی روبرو بوده است. تقاضای نفت در هند هم در ماه مه 4.2 درصد کاهش یافته است. صادرات نفت به چین هم در ماه های اخیر با کاهش همراه بوده است.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم امروز روندی نزولی را طی کرد. ارزش دلار آمریکا بخاطر انتظار بازار برای اظهارات مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا کاهش یافت. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 1254 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار