همدان؛

سهمیه اشتغالزایی استان 19 هزار نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: همدان بعد از استان‌های مرکزی و سمنان سومین استان کشور است که نرخ بیکاری تک رقمی دارد.

سهمیه اشتغالزایی استان 19 هزار نفر است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد توصیفیان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 95 استان همدان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر است که از این تعداد، 63 درصد شهری و 27 درصد روستایی هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر نرخ بیکاری نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی دارد، ادامه داد: 28 درصد جمعیت استان در بخش صنعت، 27 درصد در بخش کشاورزی و 45 درصد نیز در بخش مشاغل خانگی فعال هستند.

توصیفیان با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان همدان افزون بر 1384 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های عامل پرداخت کردیم، افزود: در سطح استان، شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را داشته‌اند.

وی با اشاره به پرداخت 161 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان ملایر، گفت: این تسهیلات توسط کمیته امداد، بهزیستی، صندوق‌های کارآفرینی و ... با نرخ سود 4 درصد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه طی سال گذشته 2800 نفر برای نخستین‌بار درسطح استان همدان بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند، عنوان کرد: سامانه رصد توسط این اداره راه‌اندازی شده و تعداد و وضعیت دقیق میزان اشتغالزایی استان در آن ثبت و ضبط می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 95 در همدان، 1816 نفر و در ملایر 1394 نفر اشتغالزایی داشتم، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم طی سالجاری میزان اشتغالزایی در این استان را به بیش از 19 هزار نفر برسانیم که مستلزم همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در تحقق سهمیه اشتغالزایی‌شان است.

وی به طرح‌ها و برنامه‌های مدون دولت در راستای اشتغالزایی پایدار اشاره و اظهار کرد: طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار ماست که طی آن افراد متقاضی و واجدالشرایط حداقل بین 4 تا 6 ماه و حداکثر 9 ماه تحت آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

توصیفیان با بیان اینکه کاروزی، دوران و زمانی معینی برای ارتقای مهارت بر اساس استانداردهای سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور است، اظهار کرد: از 40 تا 70 درصد افرادی که این دوران را گذرانده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند.

وی سهمیه استان همدان را در این زمینه 4860 نفر عنوان کرد و یادآور شد: طرح تکاپو، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، طرح تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های اشتغالزای و کسب و کار درحال راه‌اندازی، جزء مواردی است که برای اشتغالزای در دستور کار ادارات قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان درحال حاضر 3842 میلیارد تومان طرح در حال راه‌اندازی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق برای 8809 نفر اشتغالزایی صورت بگیرد.

 انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار