نحوی نژاد به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ارائه خدمات بهزیستی به 30 سکونتگاه غیر رسمی از ابتدای تیر ماه

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی به سکونتگاه های غیررسمی و معلولان از ابتدای تیرماه خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

ورود سازمان بهزیستی به سکونتگاه های غیر رسمی از ابتدای تیر ماه/ مراجعه خانه به خانه  به منظور شناسایی معلولان در حاشیه شهر هاحسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با اجرای طرح ارائه خدمات از سوی سازمان بهزیستی به سکونتگاه های غیر رسمی اظهار داشت:سازمان بهزیستی حدود 25 سال است  که در روستاها طرحی با عنوان توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)  را اجرا می کند.

وی افزود:سال گذشته  در قالب این طرح توانستیم تمام معلولان روستا ها را که حدود 420 هزار نفر هستند  را  شناسایی کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حین اجرای طرح (CBR) روستایی بامناطقی در حاشیه برخی از شهرها مواجه شدیم که از وضعیت نامطلوبی نسبت به روستا ها برخوردار بودند، افزود:اجرای این طرح در حاشیه شهر را هم در دستور کار قرار دادیم .

نحوی نژادبا اشاره به وجود30 سکونتگاه غیر رسمی در کشور که وزارت کشور از آنها به عنوان مناطق آسیب خیز نام برده است، تاکید کرد: آماده شدن زیر ساخت ها، طرح ارائه خدمات در سکونتگاه های غیر رسمی(CBR شهری) در 30 دسکونتگاه غیر رسمی  از ابتدای تیر ماه اجرا می شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: در این طرح افرادی به عنوان تسهیل گر شناسایی و آموزش های لازم به آن‌ها داده می شود و این افراد با مراجعه خانه به خانه به درب منازل، معلولان  را شناسایی می کنند تا زمینه ارائه خدمات به آنها فراهم  شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح سازمان بهزیستی با یک پکیج کامل وارد مناطق غیر رسمی می شود، گفت: حوزه پیشگیری در موضوع اعتیاد، آسیب های اجتماعی، معاونت امور اجتماعی  در موضوع طلاق، کودک آزاری و همسر آزاری و معاونت توانبخشی هم در امور مرتبط با معلولان ورود پیدا می کند.

نحوی نژاد گفت:در (CBR) شهری به معلولان وسایل کمک توانبخشی ارائه و به اعضای خانواده برای نگهداری معلولان آموزش  های لازم داده می شود و اگر نیاز بود فرد به مراکز نگهداری شبانه روزی ارجاع داده می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار