یاسوج؛

دانشگاه یاسوج در جمع موثرترین دانشگاه‌های دنیا

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج در جمع موثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ محمودرضا رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می‌دهد که تعداد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقی برتر کشور به 45 دانشگاه رسیده است.


رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این پایگاه فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر دنیا را هر دو ماه یکبار به روز می‌کند افزود: این پایگاه به معرفی موسسات و دانشگاه های یک درصد دنیا می‌پردازد و رشد کیفیت تولیدات علمی هر موسسه مهمترین عامل قرار گرفتن و یا باقی ماندن در لیست موثرترین‌های دنیاست.


وی ادامه داد: در بین 45 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی 1 درصد برتر کشور 18 دانشگاه جامع وجود دارد که دانشگاه یاسوج توانست رتبه 1 کشوری در نسبت" استناد به مقاله" در بین دانشگاه‌های کشور را کسب کند که این نسبت نشانگر کیفیت کارهای پژوهشی است.


رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه در شاخص رتبه کشوری در کمیت تولید علم (ISI) رتبه 16و در شاخص رتبه کشوری "حجم استنادها " رتبه 12را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.


رحیمی افزود: در کنار توان علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه، ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها، سیاست‌گذاری و حمایت از پژوهش‌های تاثیرگذار از جمله عوامل موثر بر رشد تولیدات علمی دانشگاه یاسوج بوده است.


دانشگاه یاسوج در سال95 در میان 71 دانشگاه کشور با ده پله صعود به رتبه 14 کشور نیز دست یافته بود.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.