عظمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مسمومیت، ارمغان مصرف بی رویه این میوه ترش‌مزه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: باید از زیاده‌روی در مصرف گوجه سبز خودداری کرد زیرا استفاده زیاد از این میوه موجب مسمومیت می‌شود.

مسمومیت، ارمغان مصرف بی رویه این میوه ترش‌مزهحیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خواص گوجه سبز برای افراد اظهار کرد: گوجه سبز دارای طبع سرد، آهن و ویتامین C است، گوجه سبز به ۲ شکل خام و پخته قابل مصرف است.

وی بیان کرد: گوجه سبز خام خاصیت قابض کنندگی دارد اما به صورت پخته شده در داخل خورشت‌ها علاوه بر اینکه موجب خوشمزه و ملس شدن غذا می‌شود از بروز یبوست نیز جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف گوجه سبز موجب حذف رسوبات خون و کاهش فشار و چربی خون می‌شود، استفاده از این میوه برای افراد گرم مزاج و صفراوی بسیار مفید است.

عظمایی تصریح کرد: در صورتی که گوجه سبز به خوبی شسته نشود مصرف آن سبب ابتلا به بیماری‌های عفونی گوارشی و مسمومیت‌های غذایی می‌شود.

وی استفاده از گوجه سبز به خصوص انواع ترش آن را به همراه مصلحی مانند گل‌پر را ضروری دانست و تاکید کرد: افرادی که درد مفاصل دارند بهتر است پس از مصرف این میوه مقداری عسل میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد: هسته گوجه سبز کال دارای ترکیبات سمی خطرناکی است بنابراین هرگز نباید بلعیده شود، استفاده از گوجه سبز به دلیل اسید بالایی که دارد در مبتلایان به مشکلات گوارشی سبب بروز ریفلاکس، درد و سوزش معده می‌شود.

عظمایی با بیان اینکه نفخ شدید از عواقب مصرف زیاد گوجه سبز در افراد به شمار می‌آید، اظهار کرد: افراط در استفاده از این میوه به دلیل طعم ترش و خاصیت اسیدی که دارد، سبب ساییدگی مینای دندان می‌شود.

وی اسهال و دل درد را از عواقب زیاده‌روی در مصرف گوجه سبز دانست و توصیه کرد: زنان باردار، مبتلایان به اختلالات قلبی- عروقی و فشار خون بالا باید در استفاده از این میوه احتیاط کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: هسته گوجه سبز حاوی اسید سیاندریک است و مصرف آن در افراد باعث ابتلا به مشکلات گوارشی و مسمومیت می‌شود.

عظمایی یادآور شد: افرادی که دچار مشکل معده هستند باید از مصرف گوجبز کال پرهیز کرده و آن را به صورت پخته شده میل کنند،گوجه سبز باید به خوبی شسته و همراه با کمی گلپر یا نمک مصرف شود، اشخاص باید از زیاده‌روی در مصرف گوجه سبز خودداری کنند زیرا استفاده زیاد از این میوه موجب مسمومیت می‌شود.

انتهای پیام/

این پیامد‌ها با زیاده روی در مصرف گوجه سبز در انتظار شما است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار