تعرفه های رشته بیهوشی را دریابید

استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بی توجهی به تعرفه‌های خدمات بیهوشی را دغدغه‌ای برای متخصصان این رشته عنوان کرد.

تعرفه های رشته بیهوشی را دریابیدعلی دباغ استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بیهوشی رشته ای تخصصی است، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از ارزشمندترین طرح های ملی در جهت ارتقای عدالت اجتماعی و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی یکی از گروههایی که به شدت درگیر این طرح بوده و خالصانه در اقصی نقاط کشور خدمت کردند، متخصصان و فوق تخصصان بیهوشی بودند.

وی با اشاره به صعوبت و استرس های کاری این رشته بیان کرد: در مصوبه شورای عالی بیمه یکی از معدود گروههایی که با کاهش قابل توجه تعرفه ها مواجه شدند، متخصصان بیهوشی بودند.

وی کاهش تعرفه خدمات بیهوشی و درد را دغدغه اصلی پر استرس ترین رشته بالینی یعنی بیهوشی عنوان کرد و افزود: همکاران گروه بیهوشی 24 ساعته در همه نقاط کشور در حال ارائه خدمات به بیماران هستند و بیمارستان یا مرکز درمانی را نمی توان یافت که متخصص بیهوشی برای انجام اعمال جراحی در آنجا حضور نداشته باشد.

استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه متخصصان بیهوشی پایبند به تمامی اصول و ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: کاهش تعرفه خدمات بیهوشی سبب رنجیدگی خاطر متخصصان این رشته شده در حالی که برای حفظ کلیت طرح تحول نظام سلامت باید عدالت بین رشته ای رعایت شود.

وی توصیه کرد: پیشنهاد می شود برای حفظ عدالت بین رشته ای و حفظ انگیزه خدمات رسانی همکاران رشته بیهوشی در اقصی نقاط کشور؛ کارگروهی متشکل از وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه، گروههای دانشگاهی و انجمن بیهوشی، مطالعات کارشناسی اقتصاد سلامت را در این حوزه انجام داده و با تعامل و همفکری در صدد تعیین واقعی تعرفه خدمات بیهوشی باشند.

دباغ با اشاره به اینکه کاهش تعرفه در سایر رشته‌ها بطور عام در تمامی خدماتشان دیده نمی‌شود، گفت: کیان رشته بیهوشی در خطر است و برای جلوگیری از هر نوع سرخوردگی و حفظ کلیت و استمرار طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین طرح ملی باید فکری اساسی برای تعرفه خدمات این رشته شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود متخصصان بیهوشی چه سهمی از خدمات سلامت برای بیماران را برعهده دارند، یادآور شد: به ازای تمام استرس ها، ساعات کاری زیاد و ریسک خطرهایی که این گروه برای هر عمل جراحی متقبل می شوند متاسفانه سهمی از حق الزحمه سلامت برای آنها در نظر گرفته نمی شود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار