شهیدی که آرزوی شهادت حسینی در سر داشت

آرزو دارم هم‏چون امام شهيدم با بدنى خونين و جسمى پاره پاره كشته شوم.

شهیدی که آرزوی شهادت حسینی در سر داشتبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدى فائضى آرانى سال1344 در خانواده‏ اى متدين و مذهبى در شهرستان كاشان متولدشد و از همان ابتدا روح خويش را با شركت در جلسات دعا و ذكر خدا ، تلاوت قرآن و زيارت عاشورا و زيارت مسجد مقدس جمكران در شب ‏هاى جمعه صيقلزده ، بيش از پيش خود را براى مسئوليت‏هاى بزرگ در آينده‏اى نزديك آماده مى ساخت.


مهدى دوران ابتدايى و راهنمايى را به ‏زودى سپرى نمود و در حالى پاى به دبيرستان امام خمينى (ره) گذاشت كه مقارن با اوج انقلاب شكوهمند اسلامى ايران بود و او نيز با حضور در راهپيمايى ‏ها و تكثير و توزيع پيام‏ هاى امام ، نقش خودرا در به‏ثمر رساندن انقلاب ، به نحو احسن ايفا مى‏ كرد .


با پيروزى انقلاب اسلامى و حضور منافقين در خطه كردستان و توطئه ‏هاى دشمنان ، مهدى تصميم گرفت براى دفع شرارت دشمنان اسلام و خلق مسلمان به كردستان هجرت نمايد ، اما با وجود سن كم و روحيه ‏اى بالا ، نتوانست رضايت والدين را جلب كند . لذا مهدى از هفتم تا دهم محرم سال 1359 ، به مدت سه شبانه ‏روز اعتصاب غذا كرده ، خود را در اتاقش زندانى كرد .


شوق مهدى آن‏قدر بود كه اعزام به غرب كشور را بر هر چيز ترجيح مى ‏داد وبالاخره با رضايت والدين خويش به كردستان عزيمت كرد ، در حالى‏ كه پانزده سال بيش‏تر نداشت.


در همين مورد او در وصيت ‏نامه‏ اش چنين اشاره مى ‏كند : «خداوندا ، مدّتى استدر اين بيابان‏ها و در كوه‏هاى غرب و جنوب كشور ، دنبال لقاى تو مى‏ گردم و بهعشق تو و به عشق زيارت مرقد امام حسين علیه السلام ايستاده‏ ام و... »


مهدى كه حقيقتا مخلص و مطيع محض امام و مقتداى خويش بود ، می گفت :«نگذاريد اين خون‏هايى كه در راه اسلام ريخته شده است ، پايمال شود» و همواره تأكيد مى‏ ورزيد : «راه امام بزرگوار را كه راه ائمه و انبياى الهى است ، ادامه دهيد » واين‏ چنين بود كه مهدى ، زمانى كه از كلاس دوم دبيرستان عازم كردستان شد تا زمان شهادتش در سال 1365 ، مجموعا شش سال به‏ طور مداوم (از سال 1359 تا لحظه شهادت) در جبهه‏ هاى نبرد حق عليه باطل حضورى فعال داشت .

تجربيات و حماسه ‏هاى مهدى فائضى آرانى در كردستان ، آن هم در بحرانى‏ ترين شرايط منطقه كه انسان درحال حاضر نمى‏ تواند حتى تصور آن روزهاى باروت و خون در جاده ‏ها و كوه‏هاى سر به فلك كشيده غرب را پيش چشم خود مجسم نمايد ، باعث شد تا شخصيت مهدى بيش از پيش ساخته شود و متعاقب آن همراه با عده‏اى از همرزمانش ، عازم كربلاى خوزستان شد .لياقت ، درايت و شجاعت مهدى باعث شد با وجود سن كم ، يكى از مسئولان واحد اطلاعات لشكر امام حسين علیه السلام شود . اين مسئوليت خطير موجب شده بود.

مهدى فائضى آرانى در كليه عمليات‏هاى رزمندگان اسلام حضورى مستمر و فعال داشته باشد .وى بارها مجروح شد ؛ اما هيچ‏گاه از پاى ننشست. مهدى فائضى آرانى سرانجام در تاريخ 7/11/65 در عمليات كربلاى 5 از سرزمين شلمچهبه‏ سوى آسمان‏ها عروج كرد .


فرازى از وصيت‏نامه شهيد مهدى فائضى



«خداوندا ، مدتى است در اين بيابان‏ها و در كوه‏هاى غرب و جنوب كشور دنبال لقاى تو مى‏ گردم و به عشق تو و به عشق زيارت مرقد امام حسين علیه السلام ايستاده‏ ام و ...»

«تا آخرين قطره خون و تا آخرين نفس ، اسلام را يارى و امام عزيز را حمايت كنيد و سراپا گوش به فرمان او باشيد و قوه اطاعت را در خود قوى گردانيد و از تفرقه بين خودتان بپرهيزيد . »


«آرزو دارم هم‏چون امام شهيدم حسين بن على علیه السلام با بدنى خونين و جسمى پاره پاره كشته شوم و آن‏چنان از موج آتش گلوله‏ هاى دشمن ، چهره ‏ام سوخته و سياه شود تا در آن دنيا در مقابل دوستان شهيدم ، روسفيد باشم . »

والسّلام
مهدى فائضى
روحش شاد و یادش گرامی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.