کرمان؛

پایان رسیدگی به شکایت نامزدهای انتخاباتی در کرمان

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمان در بیانیه ای از پایان رسیدگی به شکایت برخی نامزدها به نتایج شمارش ارا دراین شهرستان خبر داد .

پایان رسیدگی به شکایت نامزدهای انتخاباتی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  در بیانیه اقای عباس توان با تشریح روند نظارت بر انتخابات آمده است: با پایان رأی‌گیری و اعلام نتایج شمارش ارا ، اعتراض نامزدها ثبت و روند رسیدگی به آن‌ها آغاز شد.

با شکایت تعدادی از کاندیداهای شورای شهر کرمان 5 صندوق از میان صندوق‌های مورد اعتراض به‌صورت قرعه‌کشی انتخاب و کار بازشماری شروع شد که پس از شمارش در جایگاه افراد هیچ تغییری حاصل نشد، ولی درروند بازشماری مشخص شد که در تعدادی از صندوق‌ها فقط آرای 11 نامزد اول ثبت سیستم شده است و بقیه نامزدها رأی آن‌ها صفر اعلام‌شده است.

با چک کردن تمام صندوق‌ها توسط هیأت اجرایی و نظارت مشخص شد که در 8 صندوق این مشکل وجود دارد که بلافاصله آراء سایر نامزدها از صورت‌جلسات دستی استخراج و ثبت سیستم شد با در نظر گرفتن رأی سایر نامزدها باز تغییری در جایگاه کاندیداها حاصل نشد.

همچنین برای شفافیت و اطمینان کامل 5 صندوق دیگر مورد بازشماری قرار گرفت که باز تأثیری در جایگاه افراد نداشت. با وجود آنکه هیأت نظارت شهرستان انتخابات را تایید شده می‌دانست اما نمایندگان محترم مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برای شفافیت بیشتر جلسه‌ای را با حضور اعضای هیأت نظارت و اجرایی شهرستان و کاندیداهای معترض تشکیل دادند .

مقرر شد 5 صندوق به‌ قید قرعه بازشماری شود و اگر اختلافی مشاهده شد تا 10 درصد بازشماری ادامه پیدا کند. درنتیجه با حضور نمایندگان نامزدها 7 صندوق دیگر مورد بازشماری قرار گرفت و باز در جایگاه افراد تغییری به وجود نیامد ولی با توجه به اصرار کاندیداها و به‌منظور شفافیت بیشتر ، نظر هیأت عالی استان این شد که تا سقف ده درصد صندوق‌ها مورد بازشماری قرار گیرد که درنتیجه 12 صندوق دیگر مورد بازشماری قرار گرفت.

با بازشماری 10% صندوق‌های اخذ رأی در شهر کرمان یعنی 29 صندوق هیچ‌گونه تغییری در جایگاه افراد حاصل نشد. روند بازشماری توسط هیأت نظارت و با نظارت هیأت اجرایی با رعایت حقوق شخصی داوطلبان و حق‌الناس بودن رأی آنان انجام گرفت.

خطاهای جزیی صورت گرفته عمدتاً خطای چشمی بوده که تأثیری در جایگاه افراد نداشته است و مشخص شد هیچ‌گونه تخلف سازمان‌یافته و یا غیر آن در انتخابات شورای شهر کرمان صورت نگرفته است .

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمان در بیانیه خود افزوده است در میان دیگر شهرهای تابعه شهرستان کرمان فقط یکی از صندوق‌های محی‌آباد مورد بازشماری قرار گرفت که تغییری در جایگاه افراد حاصل نشد.

همچنین از میان صندوق‌های روستایی یک صندوق در شرف‌آباد یک صندوق در نهضت آباد دو صندوق در الله‌آباد و یک صندوق در سیدی بازشماری شد که تغییری حاصل نشد و صحت انتخابات در این روستاها تایید شد. به‌غیراز روستاهای ناصرآباد و ابراهیم‌آباد که در حوزه انتخابی بخش شهداد قرار دارند صحت انتخابات در سایر حوزه‌ها به تایید هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان کرمان رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار