کودکان را قربانی اختلافات خانوادگی نکنید

کودکانی که تحت تاثیر اختلافات خانوداگی مورد توبیخ، آزار و اذیت قرار می گیرند در بزرگسالی نسبت به همسالان خود بیشتر آسیب پذیر می‌شوند.

جعفر بای آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه متاسفانه در برخی از جوامع کودکان قربانی اختلافات خانوادگی می شوند، اظهار داشت: کودکان به این علت که توانایی کمتری برای دفاع از خود دارند بیشتر مورد تهاجم قرار می‌گیرند و درگیر اختلافات خانوداگی می‌شوند.


وی خاطر نشان کرد : در مشاجره میان والدین و اختلافات اقوام و خویشاوندان نباید کودکان را هدف قرار داد و از آن‌ها به عنوان طعمه استفاده کرد، چرا که اختلافات موجب تخریب شخصیت کودکان می‌شود، در نتیجه چنین کودکانی توانایی درک پیرامون محیط خود را نخواهند داشت و در بزرگسالی در معرض انواع بیماری های روحی و روانی قرار می‌گیرند.


این آسیب شناس اجتماعی تصریح کرد: کودکانی که تحت تاثیر اختلافات خانوداگی مورد توبیخ، آزار و اذیت قرار می گیرند در بزرگسالی نسبت به همسالان خود بیشتر آسیب پذیر می شوند و تحت تاثیر همان حادثه قرار می گیرند.


بای در پایان گفت: متاسفانه زنان و کودکان به دلیل نداشتن توانایی‌های لازم برای دفاع از خود بیشتر در معرض خشونت هستند. در برخی از اختلافات خانوادگی علاوه بر آزار و اذیت کودکان، با بدگویی هر یک از والدین، ذهنیت کودکان دچار تعارض و دوگانگی می‌شود و کودکان در بزرگسالی با نگرش منفی نسبت به یکی از والدین رفتار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار