وزیر خارجه قطر: ایران عبور هواپیماهای قطری را تسهیل می‌کند

وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت: ایران در صورت ادامه بحران ایجاد شده ، عبور هواپیماهای قطری را تسهیل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم ؛  شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی ، وزیر امور خارجه قطر گفت: قطر در صورت ادامه بحران با کشورهای عرب و همسایه، بر ترکیه، کویت و عمان تکیه خواهد کرد و کشور ایران نیز عبور هواپیماهای قطری را تسهیل می‌کند.

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد این کشور حاضر به مذاکره بر سر سیاست خارجی خود و شبکه الجزیره نیست. قطر هرگونه گفتگو را پیش از لغو تحریم منتفی می داند.


شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی افزود: ایران برای ما کریدوری برای عبور هواپیماها ایجاد کرده است. اگر این بحران ادامه پیدا کند از روابط با ترکیه، عمان و کویت استفاده خواهیم کرد. پیش از آغاز هر نوع مذاکره ای باید تحریم ها علیه قطر برداشته شود.  

 وزیر خارجه قطر افزود: کشورهایی که روابط خود با قطر را قطع کرده اند توافقنامه عدم دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را نقض کرده اند.
 
وی افزود: هیچ کشوری مدارک دخالت دوحه در امور داخلی دیگر کشورها و حمایت از تروریست ها را ارائه نداده است. هیچ کسی نمی تواند نظام حاکم بر قطر را تغییر دهد.  
 
وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: محاصره ای که از سوی برخی کشورها بر دوحه تحمیل شده اقدامی خصمانه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
اوووووووووووووووووووووووووو
خفه نشی حالا خوبه دو روزه تحریم شدی
Iran (Islamic Republic of)
hاکبر
۰۸:۳۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
راستمیگینامردی کردن درحققطر .عیبنداره.موشکوطنی میزنیم بهشون.ناراحت نباش .فقطاز آسمان ما میری عوارض یادت نره .ما هم خرج داریم .
آخرین اخبار