تیتر امشب/

حسن رویوران: با این حمله موشکی ایران نشان داد مانند عربستان نیازی به خرید جنگنده و موشک از کشورهای خارجی ندارد/مقدم فر: مابقی سیلی ما هنوز مانده است

کارشناسان معتقدند: پاسخ موشکی سپاه به داعش علاوه بر پیام اقتدار ایران اسلامی، وحدت ملی را به همراه داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه با حضور در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه پاسخ موشکی سپاه پاسداران به تروریست های داعش در استان دیرالزور علاوه بر اینکه جواب دندان شکنی به دست اندازی های جدید آنها در ایران است، گفت: این حمله ی موشکی بیانگر توان و اقتدار ایران اسلامی است.


تیتر امشب/ وحدت ملی در سایه حمله موشکی سپاه



حسن رویوران در برنامه گفت: اهمیت موضوع در این است که ایران برای تهدید خارج از مرزها از موشک استفاده کرد در صورتی که ما در بسیاری از مانورها این موشک ها و توان موشکی خود را به نمایش گذاشتیم.

او ادامه داد: با وجود توان موشکی در کشورمان رسانه ها و کشورهای غربی این توان و اقتدار ما را جدی نمی گرفتند و در آن تشکیک ایجاد کرده و زیر سوال می بردند.


او گفت: همزمان با شلیک موشک ها از خاک ایران دو پهباد اصابت موشک ها به هدف های تعیین شده را مخابره کردند و بر اساس خبرها آمریکا به دلیل اینکه این موشک ها رادار گریزند و برای آمریکایی ها و هم پیمانانشان در سوریه هشدار جدی به حساب می آید غافلگیر شد.

رویوران در ادامه به توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: از توان موشکی خود علیه دشمنان و تروریسم استفاده خواهیم کرد و بکارگیری آن در سطح منطقه خود یک اقتدار است و برای دوستان اعتبار جدید ایجاد می کند.

این کارشناس با اشاره به تاثیر این توان موشکی در جبهه مقاومت گفت: با توجه به اینکه ایران مهمترین محور جبهه مقاومت است این یک امر طبیعی است که داشتن امکان عملیاتی و توان نظامی یک موضوع مهم در جبهه مقاومت است.


او افزود: همواره بر نیروی هوایی و توان نظامی ما در حوزه هوایی ایراد می گرفتند و ما را با کشور عربستان مقایسه می کردند. با این حمله موشکی ایران نشان داد نه تنها مانند عربستان نیازی به خرید جنگنده ها و موشک ها از کشورهای خارجی ندارد بلکه خط بطلانی بر یاوه گویی غربی ها کشید.

او ادامه داد: پیشرفت های ما در حوزه موشکی معادلات را به نفع جبهه مقاومت تغییر می دهد و ممکن است در صورت صلاحدید فرماندهان در عملیات های دیگر هم از این توان باز هم استفاده شود.


حمیدرضا مقدم فر کارشناس سیاسی با بیان اینکه پرتاب این موشکها در این مسافت و با این دقت، نشان از اقتدار ایران است، گفت: اینها تاکنون مانور موشکی ایران را دروغ می دانستند ولی امروز ایران این تست را به واقعیت تبدیل کرد و دانستند در اینجا امنیت ندارند.


برخورد موشکهای سپاه به مواضع مورد نظر و نقاط معین، نمایانگر اشراف اطلاعاتی است و اقتدار اطلاعاتی ایران را نشان می دهد.



تیتر امشب/ وحدت ملی در سایه حمله موشکی سپاه


مقدم فر افزود: اقدام ترقه بازی تروریستها در مجلس شکست خورده بود اما اینکه منتظر مقابله به مثل بشوند اشتباه است زیرا ایران نظام مقتدری است و کاری می کند که آنها پشیمان شوند و این نشان دهنده اقتدار کشور ماست.
وی افزود: مخاطب ما تنها تروریست ها نیستند بلکه حامیان آنها هم هست. اینکه چرا عربستان و صهیونیستها به وحشت افتاده اند به این دلیل است که اکنون چوبی بلند شده است که نمی توانند به سادگی با ایران مقابله کنند.

مقدم فر گفت: رهبری در سخنان شب گذشته فرمودند: «ما به آنها سیلی می زنیم»، این موشکها تنها یک سیلی کوچک بود. مابقی سیلی ما هنوز مانده است. مردم ما مفتخر شدند که چنین نیروهای مسلحی دارند و این باید بعنوان یک نقطه وحدت حفظ شود.
او با اشاره به تحریم های جدید سنای آمریکا در مصوبات خود علیه ایران گفت: آنها انتظار داشتند ایران با این تصمیمات عقب نشینی کند اما در عمل شکست خوردند.
وی افزود: عملیات موشکی سپاه تاثیر بسزایی در تحولات میدانی سوریه دارد. حضور ما در سوریه تاکنون مستشاری بود اما امروز علاوه بر تنبیه تروریسم دیگر پای ما به سوریه باز شده است و انبارهای ما پر از این موشکهاست.

محمد علی وکیلی نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در ارتباط تلفنی با اشاره به اینکه در حادثه تروریستی تهران همه ی ملت با هر قومیتی نفرت خود را از این عمل بروز داده و مطالبه ی انتقام داشتند، گفت: در پرتاب این موشکها علاوه بر نمایش اقتدار جمهوری اسلامی شاهد هم افزایی ملی و نمایش اقتدار کشور بودیم.

 

تیتر امشب/ وحدت ملی در سایه حمله موشکی سپاه



محمد علی وکیلی با اشاره به شلیک غرور آفرین موشک بالستیک ذوالفقار به سمت تجمع تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه افزود: امروز ما شاهد نشاط، شادابی و غرور ناشی از این عمل مقتدرانه سپاه در بین مردم هستیم.
وکیلی افزود: شلیک موشک نقطه زن سپاه در شب گذشته تروریست ها و حامیان آنها را تا سالها به عقب راند و باعث شد فتنه گران محاسبه درستی از اراده و اقتدار ایران بدست بیاورند.

رویوران در ادامه برنامه گفت: استفاده از موشک، ایران را از یک قدرت معمولی به یک قدرت مهم منطقه ای و در حد قدرت های بین المللی ارتقاء داد.
او افزود: اگر تا روزهای گذشته هزینه های نظامی و ساخت موشک ها برای بسیاری اهمیت و موضوعیت نداشت امروز با این حمله موشکی، موشک در جامعه ما تعریف پیدا کرد و همه میدانند که امنیت کشور و جامعه به داشتن و تجهیز شدن به این قدرت است.
رویوران گفت: پیام حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، آمریکا و قدرت های دیگر صادر شده است که ایران توان آن را دارد تا با آنها مقابله کند.
این کارشناس با اشاره به علت حمله موشکی ایران به دیرالزور گفت: امروز دیرالزور جایگاه مهمی برای داعش محسوب می شود در زمانی که رقه در محاصره است و عمده نیروهای داعش از رقه به دیر الزور آمده اند و از طرفی توان بالای نیروهای حشد الشعبی هم تروریست ها را از عراق به دیرالزور کشانده است و آن را به مهمترین مرکز داعش تبدیل کرد و ایران هم به همین دلیل این نقطه را هدف حمله موشکی خود قرار داد.
او ادامه داد: در طول جنگ سوریه، آمریکا و روسیه از موشک استفاده کردند. آمریکایی ها 32 موشک شلیک کردند که 18 فروند از آنها به هدف اصابت کرد و 14 موشک دیگر هم به خارج از پایگاه رفت و به هدف برخورد نکرد همچنین روسیه هم چندین موشک شلیک کرد که هیچکدام به هدف اصابت نکرد و این در حالیست که ایران شش موشک شلیک کرد و هر شش موشک به هدف اصابت کرد.
رویوران گفت: توان موشکی ایران علاوه بر قدرت های دیگر، به عنوان یک قدرت اضافی در اختیار ایران به حساب می آید ولی آمریکا می خواهد همه کشورهای منطقه ضعیف باشند تا بتواند سیاست های خود را بر آنها دیکته کند.

او افزود: تحریم های جدید آمریکا هم نشان دهنده این است که نقطه قوت ایران برای آنها ایجاد خطر کرده است و سعی می کنند با فشار آوردن، ایران را از این پروژه منصرف کنند.
او ادامه داد: ایران بر خلاف قدرت های غربی که در کشور سوریه به صورت غیرقانونی حضور دارند و مرتکب جنایت می شوند با رعایت قوانین بین الملل و موافقت حاکمیت به مبارزه با تروریسم پرداخت.
او گفت: استفاده از موشک در دنیا محدود بود و ورود ایران به باشگاه دولت های دارای توان موشکی خود یک موضوع مهم است که آن را به خبر یک رسانه تبدیل کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۰:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
ايران مي تواند با اين توانمندي به آمريکا هشدار دهد در صورت انجام تحريم و هر حرکت ضد ايراني ايران اين موشکها و تکنولوژي آن را در اختيار کشورهاي مخالف آمريکا قرار مي دهد
آخرین اخبار