اصابت گلوله؛ دومین عامل کشته و مجروح شدن کودکان در آمریکا

نتیجه یک تحقیق از سوی دولت فدرال آمریکا نشان می‌دهد اصابت گلوله یکی از دو عامل اصلی کشته یا زخمی شدن کودکان در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری اِی اِی پی نیوز؛ محققان فدرال در مرکز مطالعات کودکان آمریکا، تحقیقاتی را درباره وضع کودکان در این کشور انجام دادند که نتیجه ان بسیار دلهره‌آور است. به موجب این تحقیقات، در آمریکا روزانه 19 کودک بر اثر اصابت گلوله کشته و یا نیازمند دریافت درمان‌های اورژانسی می‌شوند.

کودکان؛ قربانی اصلی قانون آزادی حمل سلاح در آمریکا

گزارشی که در این باره منتشر شده نشان می‌دهد پس از تصادف با خودرو، مورد اصابت گلوله قرار گرفتن دومین عامل کشته شدن کودکان و نوجوانان آمریکایی یک تا 17 سال است.

این گزارش همچنین می‌افزاید سالانه 7 هزار کودک در آمریکا بر اثر اصابت گلوله کشته و یا مجروح می‌شود. «کاترین فاولر»، تهیه‌کننده این گزارش، اظهار داشت: زخمی شدن و یا مرگ کودکان به دلیل تیراندازی یک مشکل جدی برای سلامت عمومی آمریکا است و سالانه مرگ‌های زودهنگام، معلولیت و جراحات عمیق را برای کودکان باقی می‌گذارد.

فاولر به همراه همکارانش در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، مطالعه گسترده‌ای در این باره انجام داده و اعلام کردند: از میان 1300 کودکی که هرساله بر اثر جراحت‌های ناشی از تیراندازی جان خود را از دست می‌دهند، 53 درصد قربانی قتل، 38 درصد خودکشی و 6 درصد بصورت تصادفی کشته می‌شوند. کودکان، پسران و سیاه‌پوستان بیشترین تعداد قربانیان را تشکیل می‌دهند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار