اصفهان؛

فرماندار فریدن خواهان بازگشت امتیاز منطقه محروم به این خطه شد

فرماندار فریدن گفت: اولین خواسته به حق مردم بازگرداندن حق محرومیت به شهرستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کمال رضایت در جلسه بررسی مشکلات و وضعیت اعتباری شهرستان فریدن خواستار کمک و همیاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به مسئولان شهرستان برای بازگرداندن امتیاز مناطق محروم و نیز نظر ویژه به فریدن در تخصیص اعتبارات سال جاری شد.

فرماندار فریدن افزود: با وجود تمام کمبودها و مشکلات موجود در بخش های مختلف؛ شهرستان فریدن جزو مناطق برخوردار استان به حساب می آید و این عادلانه نیست.

وی اجرای سیاست توازن منطقه ای را برای رشد و توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار بسیار مهم تلقی کرد و اظهار کرد: مدیران استانی باید نگاهی خاص و ویژه به شهرستان های کمتر برخوردار داشته باشند.

فرماندار فریدن با اشاره به قدمت تاریخی و موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت : فریدن با وجود داشتن سابقه اداری 70 ساله در تاسیس فرمانداری و برخورداری از ظرفیت های بالا در زمینه های مختلف، از جمله شهرستان های محروم و کمتر توسعه یافته استان محسوب می شود که در تمامی زمینه ها از مسیر توسعه جا مانده است.

وی افزود: شهرداری مرکز شهرستان در سال 1329 تاسیس شده اما به دلیل بضاعت مالی پایین هنوز بسیاری از محلات و کوچه ها آسفالت نگردیده و همین مشکل در روستاها نیز وجود دارد؛ به طوری که بافت روستاها فرسوده و بسیاری از منازل تخریبی است.

رضایت ادامه داد: مردم شهرستان نیز توان ساخت و ساز را ندارند و همین موضوع اجرای طرح های هادی روستایی را با مشکل مواجه کرده است.
فرماندار فریدن ظرفیت های کشاورزی و دامپروری، موقعیت جغرافیایی، و وجود زیر ساخت های مناسب از جمله شهرک صنعتی و قطب صنعتی را از مزیت های مهم این شهرستان برشمرد.

وی افزود: با این وجود با بیکاری جوانان و تشدید مهاجرت آن ها به حاشیه شهرهای بزرگ مواجه هستیم به طوری که این رشد منفی جمعیت باعث بروز آسیب های اجتماعی بسیاری نیز شده است.

رضایت در ادامه با بیان این که فریدن خاستگاه گیاهان دارویی بسیاری است، افزود: کاشت و پرورش گیاهان دارویی می تواند زمینه های اشتغال را در شهرستان فراهم نماید ولی بضاعت پایین مالی کشاورزان مانع از تغییر و اصلاح در الگوی کشت گردیده و کشاورزی در فریدن همچنان تک محصولی است.

وی به شهرک گلخانه ای مستقر در شهرستان اشاره کرد و گفت: درصورت مرتفع شدن مشکل شهرک گلخانه ای، دانش آموختگان مشتاق و جویای کار در بخش کشاورزی می توانند زمینه اشتغال خود و بسیاری از ساکنان شهرستان را فراهم کنند.

فرماندار فریدن با بیان این که این شهرستان به عنوان مرکز اداری غرب استان به شهرستان های هم جوار نیز خدمات می دهد، اظهار کرد: انتظار داریم برای دستگاه هایی از شهرستان مانند اداره زندان، بیمارستان و غیره که به سایر شهرستان ها نیز خدمات ارائه می دهند بودجه و اعتبار مستقل منظور شود .

رضایت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وضعیت آموزشی شهرستان، افزود: شهرستان فریدن از لحاظ دارا بودن شاخص های آموزشی فریدن در ظاهر کمبودی ندارد اما وجود مدارس و خوابگاه های تخریبی در روستاها و مرکز شهرستان، مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.