جای جوش‌ها را به کمک این دارو محو کنید

یک متخصص پوست و مو در خصوص علل ایجاد جوش در ناحیه صورت، پشت و بازوها و راه‌های درمان آن توضیحاتی را ارائه داد.

رویا گستری متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عوامل موثر در بروز آکنه (جوش‌های غرور جوانی) اظهار کرد: فعالیت غدد چربی پوست (غدد سباسه) و مسائل ژنتیکی در پیدایش آکنه نقش دارند.

وی بیان کرد: در افرادی که پوست‌های چرب دارند جوش‌های غرور جوانی مشاهده می‌شوند،  به طور معمول این جوش‌ها از سنین بلوغ و با ترشح و فعالیت هورمون‌های جنسی شروع می‌شوند که با افزایش ترشح این هورمون‌ها چربی پوست بیشتر می‌شود و زمینه را برای بروز آکنه در افرادی که مستعد هستند، فراهم می‌کند.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: البته برخی اوقات در سن ۲۵ سالگی برای نخستین بار جوش‌ها بروز پیدا می‌کنند.

گستری محل شایع جوش‌ها را نواحی دانست که غدد چربی تراکم و تمرکز بالایی در آن مناطق دارند مانند صورت و به خصوص قسمت مرکزی آن مانند پیشانی، بینی، گونه و چانه، پشت، بازو‌ها و افزود: آکنه دارای شدت‌های مختلفی است و در فرم‌های ملایم، متوسط و شدید دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: آکنه به صورت برجستگی‌های قرمز رنگ در سطح پوست مشاهده می‌شود که گاهی اوقات چرکی بوده و در برخی اوقات عمق این ضایعات بیشتر است، همچنین در فرم‌های خفیف معمولاً جای جوش بر روی سطح پوست باقی نمی‌ماند، ولی در فرم‌های متوسط و شدید اغلب اِسکار (جای جوش) بر روی سطح پوست دیده می‌شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: اسکار یا جای جوش به صورت سوراخ یا فرورفتگی در سطح پوست مشاهده می‌شود که در برخی از مواقع گوشت اضافی و برجستگی به خصوص در ناحیه پشت و بازو‌ها در افرادی که مستعد ابتلا به کِلوئید یا گوشت اضافی هستند، ایجاد می‌کند.

گستری با بیان اینکه آکنه در ناحیه پشت در مردان از شیوع بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: در ناحیه پشت و بازو‌ها اِسکار به صورت برجستگی‌هایی بوده که در واقع درمان آن‌ها سخت و با افزایش بافت کلاژن و فیبروز پوست همراه است.

وی افزود: در مواقعی که آکنه فرم ملایم تا متوسط دارد توسط پزشک محلول‌های آنتی بیوتیک موضعی یا دارو‌هایی تجویز می‌شوند که تراکم پروپیونی باکتر (propioni bacter) (باکتری موثر در مکانیزم آکنه) را در سطح پوست کاهش می‌دهد. همچنین گروهی دیگر از این دارو‌ها ترشح غدد چربی در سطح پوست را کاهش می‌دهند.

این متخصص پوست و مو دارو‌های ضد آکنه را شامل دارو‌های موضعی محلول‌های الکلی، کِرِم‌های لایه بردار یا ضد جوش با مکانیزم‌های مختلف دانست و عنوان کرد: در مواقعی که آکنه دارای شدت متوسط و شدید است دارو‌های خوراکی نیز توسط پزشک تجویز می‌شود. از جمله دارو‌های موثر روی باکتری جوش می‌توان به «تترا سایکلین» یا «داکسی سایکلین» اشاره کرد.

گستری تاکید کرد: آکنه با افزایش سن بیمار خود به خود بهبود پیدا می‌کند، ولی جای جوش‌ها باقی می‌ماند؛ بنابراین بیمار ناگزیر است که برای از بین بردن اِسکار از لیزر و درمان‌های پیچیده‌ای استفاده کند و این درمان‌ها در بهترین شرایط تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد میزان موفقیت دارد.

وی تصریح کرد: جوش‌ها به خاطر تغییر فرمی که در روی پوست ایجاد می‌کنند به خصوص در افراد جوان آزار دهنده هستند. درمان در جهت این است که فرد چنین جوش‌هایی نزند حتی اگر بیمار جوش هایش را دستکاری نکند در موارد شدید که ضایعات نواحی عمقی پوست را درگیر می‌کنند حتی بدون دستکاری این جای جوش باقی می‌ماند.

این متخصص پوست و مو گفت: در سال‌های اخیر برای درمان فرم‌های شدید آکنه از قرص‌های «ایزوترتینوئین» با نام تجاری آکوتان استفاده می‌شود. این قرص از ترکیبات ویتامین A خوراکی است.

گستری بیان کرد: قرص «ایزوترتینوئین» عوارض قابل توجهی دارد، ولی تحت نظر پزشک این عوارض قابل کنترل بوده و از ایجاد اِسکار جلوگیری می‌کند. در شروع درمان بیمار آزمایش می‌دهد و سپس هر ۲ ماه یکبار این آزمایش تکرار می‌شود.

وی عنوان کرد: از عوارض قرص آکوتان می‌توان به افزایش چربی خون یا اختلال در آنزیم‌های کبدی اشاره کرد. مردان جوانی که در ناحیه پشت و بازو دارای جوش‌های زیاد هستند و نمی‌توان برای درمان آن‌ها از دارو‌های موضعی استفاده کرد در این مواقع از دارو‌های آنتی بیوتیک خوراکی یا آکوتان کمک گرفته می‌شود.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: در برخی اوقات افراد به علت مصرف کِرِم‌های آرایشی دچار آکنه می‌شوند. در نتیجه اشخاص باید از لوازم آرایشی فاقد چربی استفاده کنند. همچنین احتمال بروز جوش در کسانی که با روغن و مواد نفتی سر و کار دارند، زیاد است.

گستری یادآور شد: مصرف دارو‌های کورتون خوراکی یا تزریقی در طولانی مدت، دارو‌های هورمونی که برخی از افراد در باشگاه‌های بدنسازی مصرف می‌کنند و قرص‌های ضد سل نیز می‌تواند سبب پیدایش جوش در افراد شود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۳:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
منم جوش دارم دکتر هم رفتم فرق نکرد اگه راه حل می تونید بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام من توصورتم جوش های بزرگ کیست دار دارم هم کیست وهم عفونت دارم دارم قرص ویتامین ایی وزینک پلاس میخورم به نظر شما با اینا خوب میشه و دکتر هم رفتم خوب نشده تورا خدا اگه راه‌حلی دارید بگین دیگه خسته شدم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
برو متخصص پوست شاید بهت راکوتان بده
Iran (Islamic Republic of)
Faeze
۰۲:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من ۲۲ سالمه و تا پارسال اصلا جوش روی صورتم نداشتم و خیلی صورتم صاف بود ولی یهو صورتم پر جوش شد و به طور تقریبی هر دو روز یک جوش چرکی بزرگ روی صورتم در میاد، هرجا رفتم و هرچیزی گرفتم فقط یکی دو روز تاثیر داشته و بعدش دیگه تاثیرشو از دست داده
واقعا کلافه شدم از دسته جوشا،صورتم خیلی خراب شده
به نظرتون چجوری از شر جوش راحت شم
میکرودرمی و اسید تراپی با نظرتون خوبه واسه سن من؟؟
اگه راه حلی دارین تورو خدا بهم بگین
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
صورتم خیلی جوش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام من 16سالمه من برای درمان جوش سر سیاه در صورتم خیلی از تجویز های اینترنتی رو انجام دادم ولی اثر نکرده من در صورتم تعداد کم هم جوش سفید هم هست
چه راه کاری برای درمان جوش سر سیاه و جوش سفید و جای جوش ها در صورتم پیشنهاد میکنید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۷:۱۰ ۱۴ دی ۱۳۹۹
از صابون ضدجوش و ضدلک NGاستفاده کنید
هم برای جلوگیری جوش خوبه هم لک هارو ازبین میبره
حداکثر توی یک ماه
۴دقیقه صبح ۴ دقیقه شب
برای شدید ترین جوش ها خوبه
قیمتی هم نداره
حتما ازش استفاده کنید!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۵۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام من جای جوشم مونده روی صورتم چه کارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
از میکرودرم استفاده کنین
Iran (Islamic Republic of)
Parisa
۱۴:۲۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام چیکار کنم جای جوشهای صورتم از بین بره؟
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۲:۱۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
برید پیش دکتر نادر فارسی عالیه من جواب گرفتم ازش
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۱۲:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۲۰ سالمه درناحیه گونه هام جوش زده جاش مونده جوش هام کمتر شده ولی جاش مونده خیلی رنج میبرم قبلا دکتر هم رفتم ولی بی فایده بود
Turkey
رحمته
۲۳:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
25سلمه ازجوش رنج میبرم دو طفل دارم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالستار
۱۷:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من 21سالمه پشتم جوش درآمده چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۰۰:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آب قرص ژلوفن امتحان کنید عالیه
Iran (Islamic Republic of)
fatima
۱۲:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام من 16سالمه صورتم خیلی کم جوش میزنه ولی جاهای جوش روی صورتم بصورت لکه میمونه ومنافز پوستم هم باز شده میشه یه کمکی بکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۹:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
لطفن یک کرم بگید
Iran (Islamic Republic of)
امین رضا
۲۱:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من 16سالم هست صورتم پر جوش سر سیاه هستو کمی چرکی و زیر پوستی لطفا یه کمکی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۶:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چکار کنیم جایی جوشهایم بره
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۸:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۵ سالمه تازگیا صورتم پرجوشو جای جوش شده هرکاری میکنم درست نمیشه باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مسلم داودی
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بدن من خیلی جوش در اورد از گرما از غذا که میخورم و خیلی میخاره
India
mm
۱۹:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۵ سالمه صورتم پره جوش جاش خیلی بیشتر از جوشامه چندبار دکتر رفتم نشد دارو استفاده کردم خوب نشد لطفا یه راه حلی بگین راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۳۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
من‌صورتم‌جای‌جوش‌داره هرچی‌گرفتم هیچ‌تعصیری‌نداشت
Iran (Islamic Republic of)
فتانه
۱۴:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام جای جوش روی تموم صورتم هست و همش لکه شده باید چ کرمی رو بزنم تا جای جوش بره
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۸:۰۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام...من 18سالمه صورتم پر جوش شده هر چی میزنم خوب نمیشه دکتر رفتم خوب نشدم چن بار رفتم ... دیگه خسته شدم یکی راهنمایی کنه هم فشار دادم جاشون مونده صورتم خیلی داغون شده موندم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
SLM
برای جوش از آکنوترن استفاده کردم بهتر شد اما جاشون مونده واسه جای جوش راهکار بدید چون خوده جوشو میزنید حالا صدتا داروم استفاده کنید تا تو دوره ی جوش باشید فایده نداره من تا ۱۸داشتم با دارو کم شد الانم با جاشون درگیرم:'(
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۱:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام صورتم خیلی جوش داره جاش منده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
۳۱سالمه ۱سال نیم میشه همش جوش میزنم صورتمم چرب نیست معمولیه
France
غزل خانم
۲۳:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام
بچه ها من خودم روشی را استفاده میکنم که واقعا عالی هست برای من که جواب میده به امتحانش می ارزه
برگ کاسنی را از عطاری بخرید و مثل چایی دم کنید البته مزش خیلی هم خوب نیسا اا
Austria
Y
۲۳:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۰۱:۴۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام یکی از دلایلی که میتونه باعث تشدید جوش صورت بشه استرسه سعی کنید از استرس تا حدی که میتونید دوری کنید نکته ی بعدی شست و شوی صورت حداکثر روزی دوباره صبح بعد از خواب و شب قبل از خواب ترجیحا برای شستن صورت از صابون استفاده نکنید و بجاش از ژل استفاده کنید از لوازم آرایشی خصوصا کرم های صورت کمتر استفاده کنید اینا راه های مراقبت از پوستن که خیلی کمکتون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۲۲:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
برای رفع جوش میتونید از کرم ترتینوئین استفاده کنید من حدود پنج ساله دارم هر شب استفاده میکنم هم لک جوش میبره هم خود جوش تا 90٪ کم میکنه 05٪ داره با 025٪ چون اولش امکان داره پوستتونو بسوزونه از ۰۲۵٪ استفاده کنید بعدش که پوستتون عادت کرد میتونید درصد بالاتر استفاده کنید کرم داره با ژل ژلش قوی تره و امکان داره خارش وحشتناک روی پوست ایجاد کنه و بهتره کرمش رو استفاده کنید در طول مصرف هم هر وقت میرید تو افتاب باید ضد افتاب بزنید چون پوستو حساس میکنه تو دو سه هفته اولم احتمالن جوشاتون چند برابر میشه و نباید بترسید ادامه بدین بعد یک ماه دیگه راحتین ولی همیشه باید استفاده بشه اطلاعات تکمیلی رو تو گوگل سرچ کنید.موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تور خدا ی راه حل بدید من دارم سکته میکنم
Iran (Islamic Republic of)
مصی
۲۳:۵۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
دقیقا منم داشتم سکته میکردم
انقدر داو مصرف کردم دکتر رفتم اما بی فایده
دو سه ماه پیش مجدد رفتم متخصص پوست بهم دو دوره راکوتان داد که حدودا 70 درصد فرق کرده برام الانم پردنیزولون استفاده میکنم .بعد اون دیگه نمیدونم چی تجویز میکنه
البتع قبل مصرف راکوتان حتما حتما باید ازمایش کبد و... بدی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
نام دارو رویای لطفا
Iran (Islamic Republic of)
هانیسا
۱۶:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
به دکتر میناگر مراجعه کنید عالیه حتما جواب میگیرین وقرصی هست به اسم کیلینداکسها۱۵۰ یا کیلیندامایسین روهم بهتون میده چنتا پوماد هم داره یایه صابون مخصوص
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۴۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
تنها چیزی که که ننوشته بود اسم دارو بود
Iran (Islamic Republic of)
سوسن
۱۱:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
من خودم یک مدت به شکل خیلی افتضاحااااااهی جوش میزدم کلی قرص خوردم که برای جوش بود ولی اصن از قرصا کاری برنیومد.
فهمیدم جوش صورتم به خاطر کبدم بود که چرب شده بود در واقع من هر وقت سس مایونز و هرچی که توش سس مایونزه میخورم و گردو و پسته و خرما زیاد یا حتی کیک خامهای و کاکائو کلی جوش میزنم و دیگه مصرفم را تقریبا به صفر رسوندم
و تمام جوشای صورتم رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آبلیمو واقعا تاثیر داره...من خودم صورتم خیلی جوش میزد وزیاد جای جوش توصورتم مونده بود الان یه ماهی میشه که دارم ابلیمو و پودرشنبلیله میزنم واااقعا جواب میده
شنبلیله عالیه...امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
باسلام دوستانی که جوش صورت وآکنه یا جای جوش دارن من هم برای جوش و جای جوش ها خیلی تلاش کردم و البته تاحدودی نتیجه هم گرفتم.
درمورد خود جوش ؛اگه جوش صورت در سنین نوجوانی میزنه اول اینکه به هیچ وجه دست کاری نکنین چون رفع جای جوش بسیار سخته و دوره ی جوش باید سپری بشه اما راهکار برای کاهش ۱)نظافت و شست و شوی صورت با شامپو بچه فقط روزی یکبار نه بیشتر نه کمتر،استفاده از پماد تتراسایکلین یا آبلیموی طبیعی روی جوش ۲) پرهیز از پُرخوری و شیرینی جات و غذاهای چرب و ورزش برای تخلیه انرژی جوانی ۳)پرهیز از استرس ۴) مصرف روزانه یک لیوان آب سیب یا یک لیوان " آب و خاک شیر"در ناشتا + سرکه سیب با آب کافی قبل از خواب ۵)حجامت فقط سالی یک بار ۶) خواب کافی از مهمترین فاکتورهاست و ساعت ۱۱ شب تا ۳ بهترین زمان بازسازی پوست است ، توجه کنید برای پوست خشک از ترکیب جوشانده ی آب و گل بنفشه و مخلوط کردن با روغن کنجد روزی یکبار برای چرب شدن استفاده شود.(۱۰۰گرم گل + ۳۰۰گرم کنجد)
برای جای جوش: اگه جای جوش سطحی بود سه بار میکرونیدلینگ زیر نظر پزشک مجرب و استفاده از کرم لایه بردار+ دو مرتبه لیزر co2
سپس استفاده از( ماسک رنده ی سیب زمینی + رنده ی پیاز جمعا به اندازه یک گردو روی جای جوش قراداده و به آرامی فشار دهید تا آب آب درآنده و به صورت بچسبد حدود۲۰دقیقه) یا ماسک آبلیمو و عسل حداقل ۴ماه (بعد لیزر)و مرطوب کردن
صورت باترکیب روغن کنجد و جوشانده گل بنفشه +
" قرص درموبلا "روزی یک عدد+خواب کافی +استفاده از بخورگلاب و آب وسپس شست و سوی صورت با آب سرد بعد ۶ماه صورتی صاف و درخشان دارید.
جای عمیق(۲میلی وبیشتر) :درمان های خانگی جواب نمیده ومخصوصا سنین بالای ۳۵ تنها راه درمان استفاده از ۱)جراحی پوست (جراح حرفه ای باشد چون احتمال بی حسی پوست در بعضی مواقع وجود دارد)
۲: پانچ + لیزرco2 سه مرتبه و استفاده از کرم لایه بردار تا حدود زیادی بهبودی دارد سپس انجام مراحل بالا
کک و مک: بهتربن روش درمان کک و مک استفاده از روغن شتر مرغ (اصل) حداقل ۴ماه روزانه دو بار ؛در صورت عدم جواب دهی درمان با لیزر( دوست من با روغن شترمرغ درمان شد)
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بهترین راهی ک جواب میده اینه ک آب زیاد بخورین روزی 8تا 10لیوان واقعا جواب میده صبح نیم ساعت هم قبل ناشتا آب سیب بخورین یه هفته ای جوابشو میبینین
Iran (Islamic Republic of)
پریسا چنگوک
۰۹:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
من یک سال هستم صورتم خیلی جوش زده هرکاری میکنم خوب نمیش ولی خیلی خارش میدهند حال موندم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۹:۱۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
سلام صورتم خیلی جوش میزنه باید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام لطفاً یکی ک دارو خوبی مصرف کرده و جواب داده ب من بگویید خیلی نیاز دارم مرسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بهتره اونای که صورتاشون جوش میزنه از آبلیمو استفاده کنن البته اولش سوزش داره ولی بعد خوب میشه چون آبلیمو حالت اسیدی داره یه نوع لایه بردار هم محسوب میشه .حجامت از پشت کمر هم خیلی خوبه هر ۶ماه چون خون کثیف هم از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
میشه شماره ی اون عطاری که گفتید بیزحمت بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۲۰:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
همش دروغه حاضرم ۱۰میلیون بدم فقط همه جوشام کامل از بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز- منم جوشهای وحشتناک داشتم با مصرف 6 ماه راکوتان کل جوشهای صورتم از بین رفت و راحت شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام من صورتم جوش داشت رفتم دكتر قرص با صابون و پماد لايه برداري نوشت گفت اولش زياد ميشه اولش زياد شد صورتم پر شد همه جوشا زد بيرون ولي بعد همش رف وقتي دارو رو قطع كردم بازم صورتم جوش زد ولي مثلا قبلا نيس ديگه بهترين راه اينه ك به دكتر مراجعه كنيد
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۲۲:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
اسم یه داروووو بگید لطفاااااا
Iran (Islamic Republic of)
کار‌و
۱۲:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
من ۱۴ سالمه سه ساله از جوش صورتم زجر میکشم تمام راه حل هارو از دارو شیمیای بگیر تا طب سنتی رو ازمایش کردم اما هیچ جوابی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ارغوان
۱۴:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اسم داروچیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام .من صورتم جوش میزد ،زالو انداختم سر دو هفته همه جوشام خشک شد .خواهر م هم با زالو جوشاش رفت .این روش خیلی سریع جواب میده ،حتما امتحان کنید .نزارید جوشاتون بیشتر بشه .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
یه قرص یا پماد واسه رفع لکه های جوش
Iran (Islamic Republic of)
Ftm
۱۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام.من خودم این ماه دکتر رفتم فکر میکردم از تغذیه باشه شکر بستنی شکلات هیچی نمیخوردم ولی جوش ها‌بیشتر شد دکتر رفتم دلیلش اصلا به تغذیه ربطی نداشت به جز چربی (اجيل و سرخ كردني) اکنه بود اگه حتی کم جوش زدین جدی بگیرین چون زیاد بشه پخش میشه روی صورت سخت میشه
باید ضدعفونی بشه دوبار با کیلیندومایسین در روز قرص انتی بیوتیک باید مصرف بشه کرم ضد جوش، باید صورت شیتشو بشه و چربیش کنترل بشه بعد مرطوب کننده چون روزنه پوست بازه باکتری نباید وارد بشه و چربی پوست زیاد کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
من ۱۴ سالمه از سن ده سالگی صورتم جوش سرسیاه جوش چرکی میزن خیلی بخدا عزیتم اسم این کرم چیه بقیه هم سنام پوستشون انقد خوبن کرماشونا نمیگن چیه من صورتم جوش میزنه شما به من کمک کنید لطفا اسم این کرم چیه بگید برام ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام درمان جای جوشو نمیدونم ولی اگه میخواید جوش نزنید ریشه کاسنی و برگشو از عطاری بگیرید بجوشونید ی لیوان ناشتا ی لیوان قبل خواب بعد دوهفته دیگه جوش نمیزنید خون صافه صاف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام داروها الکیه جای جوش فقط تزریق چربی بقیش وقت هدر دادنه زیاد شستشو دادن صورت باعث لایه برداریو قرمزی میشه,
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام میشه اسم پودر رولطف کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام دخترم ۹ سالشه پیشونیش جوش میزنه سر سیاه چیکار کنم خوب شه تو رو خدا راهنمایی
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۵:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
من 10 ساله گیرم 300 تا راکوتان هم خوردم هیچ دکتری ب درد نمیخوره. طب سنای هم همینطور هیچ کدوم ج نداد خودش بهتر شد ولی خوب ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام میشه لطفا بگید اسم داروش چیه که مصرف کردین
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۹:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان من صورتم خیلی جای جوش داشت اما از یه خانم که تو طبع صنعتی بود یه پودر گرفتم که با عسل مخلوط می کردی زدم تمام جای جوشام رفته این پودر کارش اینه که گودی ها رو میبره من خرید ۹۰تومان ولی واقعا ارزش داشت تمام پوستم صاف یک دست شده هرکس جای جوش داره بره باهاش مشاوره کنه
Iran (Islamic Republic of)
Niloufar
۰۰:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام می شه شماره تماسشونو بدید
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۰۸:۴۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام فرشته خانم میشه اسم پودر یا عکسی از جلدشو بزارین ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
میشهههههههههههه یکی جواب بده خیلی کارم گیره ...کسی اسم پودرو نمدونه عایا؟؟خو شماره مشاوره شو میزاشتین دیه
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
اسم پودرشو لطف میکنید بگید.
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۴:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام اسم پودررو لطف می کنین
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۶:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام میشه اسم پودری که خریدین رو بگین و از کجا تهیه کردین
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۳:۳۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام تو رو خدا اسم پودرشوووو بگین
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۰:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
چی هست این پودر
Iran (Islamic Republic of)
Narges
۱۵:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
تو رو خدا ادرسش بده من دارم میمیرم از بس فکر کردم
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۵:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
تو رو خدا بگین چیه
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۰۳:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام میشه عکس پودربفرستی یاشماره تماسی داری بدی
Germany
محمد
۰۱:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام.۱_داکوتان یا آکوتان ممنوع.باعث ریزش جلوی مو وضعیف شدن چشم وماندن جای جوش در صورت به صورت خیلی عمیق(مهم)۲_تتراسایکلین ویا هر قرصی از این خانواده ممنوع(مهم)۳_خوردن نیم کیلو پوست خیار فقط پوست هفته ای ۲مرتبه بدون نمک حتما۴_خوردن عسل روزی یک قاشق ترجیحا۵_استفاده نکردن از صابون به هیچ وجه استفاده نشود به هیچ وجه.فقط وقتی شامپو برای شستن مواستفاده نمودین مقداری کف شامپو از روی صورت شما رد شود به هیچ وجه ماساژ کامل ندهید‌ بر روی صورت.علت اصلی جوش صورت در ایران استفاده از صابون میباشد موارد هورمونی علت نیست .۶_روزی چند ساعت فعالیت تعریقی داشته باشین مثله ورزش تا چربی خون رو از دست بدین (مهم)ورزش بدنسازی جودو کشتی ممنوع بهترین ورزش والیبال وورزشهای ایستاده (مهم)
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
کدوم دارو ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۴ تير ۱۳۹۶
اسمی از دارو که نبردند
دلایل به وجود اومدن جوش همه جا نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
زیاد بد نخوندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
پس کدوم دارو؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
کدوم دارو پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
کدوم دارو پس
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۲:۲۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ما که نفهمیدیم خودش هم نفهمید چی گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
ان شاءالله همه صورت هاشون سالم باشه. الهی آمین. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
آکوتان عوارض بسیار بد و خطرناکی داره.
در شرایط خیلی خاص باید مصرف شه.
که متاسفانه برخی از پزشکان در وهله ی اول مواجه با بیمار این دارو رو تجویز میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام آدرس این دکترکجاست ونام ونام خان‌وادگی
آخرین اخبار