بیرجند؛

مرمت حوض انبار حاج غلامعلی سرایان+تصاویر

حوض انبار حاج غلامعلی سرایان، مرمت شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عرب،مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت : مرمت حوض انبار حاج غلامعلی شهرستان سرایان که با شماره 29330 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است،انجام شد.

وی با بیان اینکه این مکان در 7 کیلومتری غرب شهر سرایان و در حاشیه جاده سرایان به آیسک قرار دارد، افزود:به علت نفوذ رطوبت و بر اثر نزولات جوی، قسمتی از نمای سر در حوض انبار فرو ریخته بود که از محل بناهای اضطراری شهرستان عملیات مرمت و بازسازی انجام شده و در حال حاضر با سبک سازی بام، بام سازی مجدد پشت بام سردر، مرمت سازه های خشتی دو طرف سر در، مرمت پوشش راهرو شامل اجرای دیواره پوشش راهرو و آجر فرش آن ، اصلاح شیب زمین های اطراف بنا و بند کشی پوشش مخزن در حال انجام است.

عرب گفت: بنا در حال حاضر فعال بوده و به عنوان آب انبار مورد استفاده قرار می گیرد و به علت نزدیکی به چاه موتور کشاورزی بسیار مورد توجه مردم است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: اثر فاقد هرگونه سنگ لوح یا منبع و مدرك مستند مكتوب تاریخی می باشد كه بتوان تاریخ ساخت آنرا مشخص كرد اما بر اساس بعضی شواهد موجود بخصوص موقعیت قرار گیری و نوع طاق سردر و پختگی در اجرا بخصوص در سردر قدمت آن به دوره صفویه تعلق دارد.
عرب گفت: این بنا نیز با توجه به قرار گرفتن در مسیر شهرهای سرایان به فردوس و آیسك به منظور استفاده مسافران و نیز كشاورزانی كه دارای زمینهای كشاورزی در پیرامون اثر بوده اند قرار میگرفته است.

مرمت حوض انبار حاج غلامعلی سرایان+تصاویر

مرمت حوض انبار حاج غلامعلی سرایان+تصاویر

 

مرمت حوض انبار حاج غلامعلی سرایان+تصاویر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار