عابد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد:

خروج اجباری قالیبافان از زیر چتر بیمه!

مشاور مرکز ملی فرش ایران گفت: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی در جهت حذف افراد سودجو، یک غربالگری صورت داد، اما متأسفانه در این میان برخی از قالیبافان واقعی هم حذف شدند.

محمدرضا عابد مشاور مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با بیمه قالیبافان، گفت: چند سال پیش با تصویب قانون بیمه قالیبافان، عده‌ای از افراد سودجو توانستند با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و علم کردن یک دار، خود را قالیباف جا بزنند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی در جهت حذف این افراد، یک غربالگری صورت داد اما متأسفانه در این میان برخی از قالیبافان واقعی هم حذف شدند.

عابد تشریح کرد: دلیل اصلی سازمان تأمین اجتماعی، کمبود بودجه برای تحت پوشش قرار دادن همه قالیبافان است و با وجود تصویب قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر بیمه کردن تمامی کارگران صنایع دستی و فرش دستباف، بیمه شده جدیدی در حوزه قالیبافی در دوسال گذشته نداشته‌ایم.

مشاور مرکز ملی فرش ایران تأکید کرد: نکته قابل تأمل دیگر آن است که قالیبافان برعکس دیگر فعالان صنایع دستی برای بیمه شدن باید حداقل میزان بافت در ماه را داشته باشند و خود این موضوع هم در مواردی کارگران قالیبافی را با مشکل روبرو کرده است.

وی در پایان یادآور شد: به‌طور حتم باید معیار بیمه شدن قالیبافان هم مورد بازنگری قرار گرفته و با توجه به اینکه قالیبافی شغل بسیار سختی است ، می بایستی با حداقل تولید و اشتغال این حرفه تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.


انتهای پیام/

دار قالی برگردن قالیبافان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار