لرستان؛

برگزاری‌ جشنواره بزرگ آیات در خرم آباد

احمدی از برگزاری جشنواره سراسری آیات با موضوع قرآن و عترت در خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ احمدی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: این جشنواره سراسری با عنوان آیات و موضوع قرآن و عترت در یکی از رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره بزرگ آیات در ابتدای نیمه دوم سال جاری به صورت جشنواره ملی برگزار می‌شود.

احمدی گفت: مقدمات این برنامه فراهم شده است و با عقد تفاهم نامه با وزارت در روز‌های آینده، قرارداد این جشنواره ملی منعقد می‌شود.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و جاری ساختن مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف از مهم‌ترین اهداف این جشنواره قرآنی است.

احمدی، با اشاره به نقش هنر در تقویت فرهنگی، گفت: همچنین تلاش در جهت کاربردی کردن آیات و مفاهیم قرآنی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره سراسری است.

وی افزود: تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و اهل بیت و تمسک به تعالیم آنها، ارتقا التزام عملی قرآن کریم و سیره معصومین (ع) در ابعاد فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآن و عترت است.

احمدی، اشاعه فرهنگ قرآن و عترت را سدی در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: نشر و اشاعه فرهنگ انسان ساز قرآن و عترت از راه‌های موثر در برابر توطئه‌های دشمنان است.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در ادامه با اشاره به اینکه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در سال گذشته رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: تلاش می‌شود در سال جاری گامی بلند‌تر از سال‌های قبل برداشته شود.

وی افزود: در ابتدای امسال سومین نشست سراسری شورای هماهنگی و گسترش فعالت‌های قرآنی کشور در استان لرستان و شهرستان خرم آباد برگزار شد.

احمدی، همچنین به برنامه‌های قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع قرآنی و ۱۷ محفل قرآنی با حضور قاری بین المللی در استان لرستان برگزار شده است.


وی گفت: جلسات تفسیر، جلسات تدبر و جزء خوانی قرآنی کریم در سراسر استان لرستان از دیگر برنامه‌های قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه معارف و علوم قرآنی در خرم آباد، بیان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت برنامه پایانی دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ماه مبارک رمضان است.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب در موضوع‌های قرآن و عترت، معارف اسلامی، کودک و نوجوان، تاریخ، ادبیات، روانشناسی و نرم افزار برگزار شده است.

این نمایشگاه شامل پنج هزار عنوان متنوع است و با تخفیف ۴۰ درصدی تا ۱۵ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار