چک کردن تلگرام همسر کار درستی است؟

حریم خصوصی حیطه شخصی و محرمانه‌ای است که مدیریت و مسئولیت آن بر عهده خود فرد می‌باشد.

 افسانه وکیلی مشاور و روانشناس ازدواج و خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برخی از زوجین به دلیل ناآگاهی فکر می‌کنند داشتن حریم خصوصی نوعی بی اعتمادی به همسر است و این تصور از جایی ناشی می‌شود که افراد حریم خصوصی را با دروغ‌گویی و مخفی کاری اشتباه می‌گیرند.

این مشاور و روانشناس ازدواج و خانواده بیان کرد: چنین موضوعات کوچکی باعث ایجاد وسواس فکری، حساسیت و بی محبتی بین افراد می‌شود به همین خاطر آسیب شناسی شبکه‌های مجازی از جمله مسائل مهمی است که در صورت توجه نکردن به آن می‌تواند حتی گاهی اوقات باعث جدایی زوجین شود.

وی بیان کرد: اگر کسی عادت به چک کردن همسر خود دارد بدون اینکه قبلاً خیانتی صورت گرفته باشد، به این معنی است که اعتماد به نفس بسیار پایینی دارد. احتمالاً نگران هستند که اگر مراقب نباشند، همسرش فردی جذاب‌تر از آنها پیدا کند. پس مراقب باشید اگر شما هم اهل اینطور چک کردن‌های آزاردهنده هستید، فقدان اعتماد شما می‌تواند به خیانت همسرتان در آخر منجر شود.

این روانشناس افزود: هر فردی این اختیار را دارد که یک سری از موضوعات را برای خود نگه دارد، مسائلی که مربوط به خود او و یا ارتباطش با والدین و یا خواهر و برادرش هست.همچنین حفظ حریم خصوصی اگر حدود درستی داشته باشد و مشکلی برای ارتباط زناشویی ایجاد نکند، به هیچ وجه آسیب رسان نیست.

وی یادآور شد: به طور کلی چک کردن گوشی همسرتان کار اشتباهی است و این کار اشتباه ناشی از امور خطایی است که شریک زندگی مرتکب می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت که شبکه‌های مجازی مانند شمشیر دو لبه هستند که می‌توان هم استفاده مفید و هم استفاده مضر از آن داشت.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۹:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
باسلام، همیشه توی زندگی اعتدال خوبه، وهیچ آدمی کامل نیست. یادمون نره همیشه شیطان کنارمونه تا فریبمون بده. پس گفتن این که من کاملابه همسرم اعتماد دارم. وامکان نداره اون خیانت کنه اشتباهه . چون اونم آدمیزاده،باید بدونه، همه کارهاش پنهون نمیمونه.وچون دوستش داریم مراقبش هم هستیم. پس مواظب باشیم با اعتمادهای بیجا از اونور بام نیفتیم. به امید روزی که همه خائنها حکمشان اعدام شود