احتمال آلوده شدن 135 نظامی آمریکایی به ویروس اچ‌آی‌وی در قطر

مقامات آمریکایی از احتمال آلوده شدن 135 نفر به بیماری‌های خونی در پایگاه هوایی این کشور در قطر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت میلیتری؛ نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد احتمالا 135 بیماری که برای انجام آزمایش‌های کولونوسکوپی و یا آندوسکوپی به مرکز العدید در قطر مراجعه کرده بودند، به بیماری‌های قابل انتقال از خون مانند ایدز و یا هپاتیت مبتلا شده‌اند.

لارین بار، سخنگوی دفتر جراحی عمومی نیروی هوایی آمریکا، در این باره توضیح داد: در 8 سال گذشته اسکوپ‌هایی که برای فیلمبرداری به داخل بدن بیمار فرستاده می‌شد، هیچکدام به درستی و طبق آیین‌نامه سازمان غذا و دارو شستشو نشدند. به همین دلیل بیمارانی که در بازه زمانی آوریل 2008 تا آوریل 2016 برای آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی به مرکز درمانی پایگاه هوایی العدید مراجعه کردند احتمالا در معرض ابتلا به بیماری‌های منتقل شونده از راه خون قرار گرفته‌اند. با اینکه احتمال انتقال ویروس ایدز و هپاتیت از این راه بسیار ضعیف است، تمام 135 بیمار در معرض تهدید برای انجام آزمایشات تکمیلی و اطمینان از وضع سلامت آنها به پایگاه فراخوانده شده‌اند.

ژنرال رابرت میلر، فرمانده بخش درمانی آژانس عملیات نظامی نیروی هوایی آمریکا، در این باره گفت: حفظ سلامت نیروهای آمریکایی و خانواده آنها برای ما در اولویت قرار دارد. ما از سهل‌انگاری پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و به بیماران در معرض خطر اطمینان می‌دهیم اقدامات لازم در جهت اطمینان از وضع سلامت آنها انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار