یاسوج؛

جمع آوری 800 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : در سال جاری 800 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در سطح شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛سید یعقوب فرجی  تأکید کرد: جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز در مناطق مختلف استان به‌صورت جدی در حال انجام است.

وی افزود: از این تعداد انشعاب غیرمجاز 320 مورد مربوط به انشعاب غیرمجاز آب، 53 مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و 53 مورد نیز انشعاب پشت کنتور بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر انشعاب غیرمجاز آب تا چهار برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد، انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر آنکه باعث هدر رفت آب و بروز خسارت مالی به شرکت آب و فاضلاب می‌شود تأثیر منفی زیادی در روند آب‌رسانی به شهروندان و افزایش تنش آبی دارد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: پارسال بیش از 6 هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گفته فرجی بیش از 90 درصد انشعاب‌های غیرمجاز در سال گذشته در شهرهای یاسوج و مادوان بود.

وی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت مصرف بهینه آب، در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز آب موضوع را به اطلاع شرکت آب و فاضلاب شهر محل سکونت خود برسانند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد پیشتر هدر رفت آب در شبکه آب‌رسانی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را 30 درصد اعلام کرد و گفت: اتلاف این میزان آب ناشی از فرسودگی شبکه و انشعابات غیرمجاز است.

آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن شهرهای این استان از طریق چهار حلقه چشمه و 62 حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود.
میزان آبدهی این چاه‌ها و چشمه‌ها یک هزار و 195 لیتر در ثانیه است.

38 مخزن ذخیره آب در حوزه آبفای شهری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و حجم این مخازن حدود 107 هزار مترمکعب است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 152 هزار مشترک آب و افزون بر 35 هزار مشترک فاضلاب است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.