اهواز؛

شناسایی ۱۲ هزار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان ازشناسایی۱۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛اردشیر شجاعی ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در اجرای طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، مشارکت همه دستگاه های شریک در این طرح الزامی است.

اردشیر شجاعی اظهار کرد: یکی از طرح های مهمی که به طور مشترک توسط وزارت کشور و آموزش و پرورش در حال اجراست، طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان دارای شرکای زیادی در این طرح مهم است بیان داشت: نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ه)، صداو سیما، ائمه جمعه، بسیج مستضعفان، سازمان بهزیستی، فرمانداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها در این طرح با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

شجاعی افزود: با برنامه های صورت گرفته در مرحله اول ۱۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که از این تعداد بالغ بر یک هزار نفر از آنان به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به علل بازماندگی از تحصیل بیان کرد: فقر اقتصادی، عوامل فرهنگی، عدم توسعه یافتگی مناطق عدم توسعه فضاهای آموزشی، ازدواج زودرس دختران و وجود اولیای بی سواد از مهمترین دلایل بازماندگی از تحصیل در استان خوزستان است که امیدواریم با مشارکت دستگاه های مجری این عوامل تا حد امکان برطرف شوند.

شجاعی با بیان اینکه طرح جامع جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در چهار گام اساسی دنبال می شود، توضیح داد: در طرح جامع جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گام های همچون، شناسایی، جذب، نگه داشت و آموزش دنبال می شود.

وی با اشاره به برنامه های در حال پیگیری در راستای اجرای این طرح جامع، عنوان کرد: با همکاری صدا و سیمای استان به دنبال تولید محتوای آموزشی و فرهنگی در راستای فرهنگ سازی در امر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستیم.

عضو شورای معاونان آموزش و پرورش خوزستان اظهارداشت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر برنامه های ما در راستای کمک به طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است چرا که معتقدیم هر جا مردم جامعه در کارها مشارکت کردند، طرح ها با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
اگه وضع خانواده اینایی که ترک تحصیل کردند خوب بود،که ترک نمی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
می دونم چاپ نمی کنید..خدایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
از بعضی از معلمابه کجا باید شکایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
که چی بشه..همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
مراحنه
۱۵:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
چه. شناسایی... پسرم ترک تحصیل کرده ،بانی اون هم معلمین هستند..ایا اون هم در نظر گرفتید،اول دبیرستان بود...از روستای خویس ،بخش شاوور، شوش دانیال،خواست بر گرده ولی گفتن نمیشه.راه دور هم پول می خواد،ازکجا بیارم ،یه دانشجو ویه ابتدایی دارم..