کرمانشاه؛

آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه در نشست خبری رییس کل دادگستری استان

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در یک نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری به آخرین وضعیت پرونده موسوم به «گلیم و گبه» اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک مفسده اقتصادی در استان داشتیم که بسیاری از خانواده های این شهر را به خاک سیاه نشاند و اگر دستگاه قضایی با آن مقابله نمی کرد، اکنون  هزاران نفر از مردم این استان سرمایه هایشان به تاراج رفته بود. 

عدالتخواه افزود: در حال حاضر وضعیت این پرونده به اینگونه است که اموال متهم پرونده توقیف شده و تاکنون نیز بخشی از این اموال به فروش رفته و بخشی دیگر در حال فروش است. 

وی ادامه داد: جا دارد از آیت الله رییسی تولیت آستان قدس رضوی تشکر ویژه داشته باشم، چراکه در جریان سفر انتخاباتی شان به این استان، نامه ای از شرح وضعیت این پرونده به ایشان دادیم و ذکر کردیم که مدیر این مکتب بخشی از فرش های متعلق به آستان قدس رضوی را در یکی از فروشگاه های تهران خریداری کرده و با مساعدت ایشان، آن بخش از فرشهای خریداری شده از فروشگاه آستان قدس رضوی، پس گرفته شد و در این بین رقمی در حدود دو میلیارد تومان به دادگستری استان در حال برگشت دادن است. 

عدالتخواه با بیان اینکه شبانه روز درحال تلاش هستیم که بتوانیم اموال این پرونده را به فروش برسانیم، گفت: بخشی از اسب های خریداری شده این پرونده درحال زاد و ولد هستند و به اعتقاد کارشناسان باید بعد از زاد و ولد آنها را فروخت. 

وی خاطرنشان کرد: مدیر این مکتب، کویری خشک و بی آب و علف را در نیشابور به قیمتی گزاف خریداری کرده  که هیچ کسی طلب خریداری آن نیست. 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در خصوص این پرونده بسیار مظلوم واقع شده، گفت: هنوز یکی از کارمندان دادگستری استان کرمانشاه در زابل به سر می برد و پیگیر فروش چند راس از شترهای این پرونده است. این موارد از مصیبت های دستگاه قضایی استان در خصوص پرونده گلیم و گبه است. 

وی تاکید کرد: شخصا بیش از هزار ساعت بر روی این پرونده کار کرده ام و بیشترین حرف ها را هم از مردم شنیده ام و همه اینها بیانگر مظلومیت دستگاه قضایی در خصوص این پرونده است. 

عدالتخواه خاطرنشان کرد: در روزهای اولی که این متهم را دستگیر کرده بودیم، سپرده گذاران تظاهرات می کردند که وقتی ما شاکی نیستیم چرا او را بازداشت کرده اید و در ادامه بازهم به ما معترض شدند که چرا زودتر او را بازداشت نکرده اید. 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون یک ریال به یک نفر از طلبکاران این پرونده پرداخت نشده است، گفت: تا زمانی که تمام پولها تجمیع نشود و اموال به فروش نرسد، نمی توانیم توزیع پولی داشته باشیم. 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: این شخص ماهی 30 میلیارد تومان از مردم پول دریافت می کرد و تنها ماهی 10 میلیارد تومان تحت عنوان سود به آنها پرداخت می کرد و از این طریق صرفا به دنبال جلب اعتماد عمومی مردم بود. 

عدالتخواه در خصوص چگونگی محاکمه متهم این پرونده نیز گفت: محاکمه متهم این پرونده کار ساده ای نیست و از آنجایی که در جلسات محاکمه این پرونده نمی توان همه شکات را به حضور دادگاه پذیرفت(چون بیش از 20 هزار شاکی دارد) بنابراین با همکاری کانون وکلای دادگستری استان و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه در استان اقدام به ورود وکلای معاضدتی برای این پرونده کرده ایم و برای هر 200 تا 300 شاکی پرونده، یک وکیل معاضدتی می گذاریم که به عنوان نماینده شاکیان در جلسه دادگاه حضور یابند. 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کانون وکلا دادگستری استان 31 نفر وکیل به عنوان وکلای معاضدتی و همچنین مرکز مشاوران قوه قضاییه استان نیز 39 وکیل به عنوان معاضدتی به دادگستری معرفی کرده اند که جمع آنها 70 نفر شده است و لذ ما نیز بر اساس حروف الفبا شاکیان را میان این وکلای معاضدتی تقسیم می کنیم که بتوانیم جلسات محاکمه را آغاز کنیم. 

عدالتخواه خاطرنشان کرد: سیکل عادی رسیدگی به چنین پرونده هایی در سطح کشور حدود ۸ تا ۱۰ سال است و لذا نباید انتظار داشت که در مدت زمان کوتاهی این پرونده حل و فصل شود.  

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار