آخرین گزارش‌ها از عملیات آزادسازی موصل؛

انفجار مسجد النوری و مناره الحدباء موصل در یک قدمی سقوط داعش/ وقتی تکفیری‌ها، انتقام شکست‌هایشان را از محل اعلام موجودیت خود می‌گیرند!

تروریست‌های داعش در یک قدمی شکست، مسجد النوری و مناره الحدباء موصل را منفجر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تروریست‌های داعش که در یک قدمی شکست در محله موصل قدیم و سقوط در استان نینوا قرار دارند در اقدامی، مسجد جامع تاریخی النوری و مناره الحدباء را در این محله منفجر کردند.

عناصر داعش پس از این اقدام، هجوم خود به سمت محیط پیرامون مسجد النوری و نیروهای عراقی را آغاز کردند.خبرهای رسیده حاکی از ان است که در ادامه نیز حملات هوایی آمریکا، منجر به انهدام کامل مسجد النوری و منارة الحدباء شد.

*داعش انتقام شکست‌های خود را از پناهگاهش گرفت/ موصل یکی از شناسنامه‌های خود را از دست داد

داعش مسجد النوری و مناره الحدباء موصل را منهدم کرد/ وقتی تکفیری‌ها، انتقام شکست‌های خود را از محل اعلام موجودیت خود می‌گیرند!

"سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق، به‌دنبال اقدام عناصر داعش در منفجر کردن مسجد النوری شهر موصل اعلام کرد: انفجار مسجد جامع النوری، دلیلی بر تفکر تروریستی بیمار و اندیشه انتقام‌جویانه داعش است.

وی با بیان این‌که جنایت‌های داعش فراتر از تمامی مرزهای تصورات بشری است، افزود: با این جنایت، داعش هویت واقعی خود را به تمامی دنیا اعلام کرد که همانا این هویت چیزی جز «ویران کردن» نیست.

رئیس پارلمان عراق با اشاره به این‌که ترویست‌های تکفیری، با این ماموریت سیاه به جنایات خود پایان دادند، گفت: امروز موصل یکی از شناسنامه‌های خود را از دست داد.

وی در پایان تصریح کرد: داعش برای شکست خود از پناهگاهش انتقام گرفت، پناهگاهی که شاهدی گران‌قیمت و تاریخی طی 9 قرن به‌شمار می‌رفت.

*سخنگوی شورای علمای عراق: داعش مکان آغاز خلافت خود را ویران کرد/ انفجار النوری، ویران کردن انسانیت و تمدن بود

داعش مسجد النوری و مناره الحدباء موصل را منهدم کرد/ وقتی تکفیری‌ها، انتقام شکست‌های خود را از محل اعلام موجودیت خود می‌گیرند!

"کامل الفهداوی" سخنگوی شورای علمای عراق در پی انفجار مسجد النوری به‌دست تروریست‌های داعش اعلام کرد: تروریست‌های داعش با این اقدام، تمامی انسانیت و تمدن را منفجر کردند.

وی با بیان این‌که طی روزهای آتی خبر پیروزی کامل در موصل اعلام خواهد شد،ادامه داد: داعش امروز همان مکانی را ویران ساخت که از آن‌جا خلافتش را اعلام کرد
الفهداوی تصریح کرد: پیروزی در نبرد با تکفیری‌ها، با مشارکت تمامی جریان‌ها و مذاهب عراق محقق شد.

* رئیس جمعیت علمای عراق: داعش ثابت کرد که در خدمت رژیم صهیونیستی است

 داعش مسجد النوری و مناره الحدباء موصل را منهدم کرد/ وقتی تکفیری‌ها، انتقام شکست‌های خود را از محل اعلام موجودیت خود می‌گیرند!

اما شیخ "خالد الملا" رئیس جمعیت علمای عراق، درپی اقدام عناصر داعش در انفجار مسجد النوری موصل اعلام کرد: انفجار منارة الحدباء و مسجد جامع النوری، چهره زشت و قبیح داعش را آشکارتر کرد.

وی منفجر کردن مسجد النوری را هدف قرار دادن مقدسات دینی اهل سنت عراق عنوان و تصریح کرد: اقدام امروز ثابت کرد که داعش در خدمت رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمعیت علمای عراق در پایان گفت: تمامی فرزندان عراق را به حفظ وحدت در این شرایط دشوار فرامی‌خوانیم.

آخرین گزارش‌های میدانی رسیده از بخش قدیمی موصل بیانگر آن است که درگیری‌های گسترده و شدیدی میان نیروهای عراقی و تروریست‌های باقیمانده داعش بر روی ویرانه های مسجد النوری و منارة الحدباء در جریان است.

نیروهای پلیس فدرال علاوه بر مقابله با بقایای داعش به تعقیب عناصر فراری تکفیری‌ها نیز می‌پردازند.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار